Oprogramowanie do obsługi reklamacji jest doskonałym narzędziem do zarządzania reklamacjami i kontrolowania wszystkich procesów reklamacyjnych. Odpowiedni system powinien jednak spełniać kilka najistotniejszych wymagań.

Rodzaje oprogramowania

Na rynku istnieje wiele systemów do zarządzania reklamacjami. Wiele z nich to programy, które trzeba zainstalować na komputerze, aby móc z nich korzystać. Ponadto mnóstwo tego typu systemów wymaga specjalnego przeszkolenia z obsługi. To dwa utrudnienia, dlatego najlepiej jest decydować się na oprogramowanie do obsługi reklamacji, które można obsługiwać z poziomu przeglądarki internetowej. To rozwiązanie spełniające wymagania współczesnego rynku. Pracownicy odpowiedzialni za różne etapy reklamacyjne, jak również serwis i inne działy mające udział w procesie, mogą sprawdzać informacje dotyczące danego zgłoszenia, a także je zmieniać.

Oprogramowanie do obsługi reklamacji


Oprogramowanie do obsługi reklamacji – dane dotyczące reklamacji

Bardzo ważne jest to, aby system przechowywał wszystkie najważniejsze informacji dotyczące zgłoszeń reklamacyjnych. Dlatego oprogramowanie do obsługi reklamacji powinno być intuicyjne i umożliwiać sortowanie danych według różnych kategorii. Umożliwia to oprogramowanie od SoftwareStudio. Poza tym, iż informacje o kliencie, produkcie, rodzaju zgłaszanej wady są czytelne, uporządkowane i łatwe do przeglądania według wybranych kryteriów, program przechowuje dane w sposób bezpieczny.

Komunikacja z klientem

Podczas procesu reklamacyjnego największym problemem może być komunikacja z klientem. Sama konieczność wypełniania dokumentów i zawożenia produktu do jednego z punktów jest dla klientów problematyczna. Natomiast konieczność dzwonienia na infolinie w celu dowiedzenia się tego, na jakim etapie jest reklamacja może być dla klienta czasochłonne i uciążliwe. Dlatego najlepszym rozwiązaniem jest wprowadzenie oprogramowania, które nie tylko pozwala szybko weryfikować etap reklamacyjny przez klienta, ale też umożliwia samodzielne składanie zgłoszeń reklamacyjnych przez klienta. Oprogramowanie Reklamacje.NET działa w systemie online. Klienci mogą samodzielnie rejestrować zgłoszenia reklamacyjne, wydrukować etykietę i wysłać reklamowany przedmiot pocztą/kurierem. Po rejestracji reklamacji nadawany jest numer RMA, czyli automatycznie generowany numer reklamacyjny. Dzięki temu klient może w każdej chwili wyszukać swoje zgłoszenie poprzez wpisanie numeru do odpowiedniej kolumny.

Statusy reklamacji. System RMA
Statusy reklamacji. System RMA

Porządek wszystkich reklamacji w systemie Reklamacje.NET jest zapewniony poprzez przydzielenie do nich odpowiednich statusów (statusy reklamacji). Statusy reklamacji mogą edytować pracowni…

Funkcje programu reklamacyjnego – dodawanie reklamacji
Funkcje programu reklamacyjnego – dodawanie reklamacji

Oprogramowanie do obsługi reklamacji od SoftwareStudio posiada zarówno niezbędne opcje do obsługi reklamacji, jak i takie, których nie proponują inne systemy. Dodatkowe funkcje programu reklama…

Oprogramowanie do obsługi reklamacji – jakie powinno być?
Oprogramowanie do obsługi reklamacji – jakie powinno być?

Oprogramowanie do obsługi reklamacji jest doskonałym narzędziem do zarządzania reklamacjami i kontrolowania wszystkich procesów reklamacyjnych. Odpowiedni system powinien jednak spełniać kilka…