Chat with us, powered by LiveChat

Sklepy internetowe podlegają takim samym zasadom reklamacyjnym, jak sklepy stacjonarne. Jednak brak oddziałów firmy wymusza wprowadzenie sprawnego rozwiązania reklamacyjnego, gdyż klienci nie mogą składać zgłoszeń reklamacyjnych osobiście. W jakich sytuacjach najlepsze będzie oprogramowanie reklamacyjne dla sklepów internetowych?

Wydaje się, że w przypadku małych sklepów internetowych wdrożenie systemu reklamacyjnego nie jest konieczne. Wystarczy umieścić na witrynie sklepu formularz internetowy do zgłoszeń reklamacyjnych. Wtedy każde ze zgłoszeń musi być rozpatrywane dokładnie i pracownik ma za zadanie samodzielne dopilnowanie tego, aby cały proces przebiegł prawidłowo. Jeśli sprzedaż jest mała, to zgłoszeń reklamacyjnych również będzie niewiele i zarządzanie nimi nie będzie sprawiało wielu trudności. Jednak wraz z rozwojem sklepu internetowego, a także zwiększeniem sprzedaży pojawiają się znaczne trudności – obsługa zgłoszeń reklamacyjnych bez oprogramowania staje się trudna i skomplikowana. W takim przypadku warto wdrożyć oprogramowanie reklamacyjne.

Zarządzanie reklamacjami Oprogramowanie reklamacyjne dla sklepów internetowych” class=”wp-image-1240″/>
Zarządzanie reklamacjami

Oprogramowanie reklamacyjne dla sklepów internetowych

Wprowadzenie systemu reklamacyjnego w sklepie internetowym znacznie ułatwi kontrolowanie całego procesu i usprawni jego obsługę. System RMA SoftwareStudio umożliwia składanie zgłoszeń przez klientów poprzez stronę internetową. Klient wypełnia wszystkie dane, a etykieta, którą można wydrukować i umieścić na przesyłce, generuje się automatycznie. Zgłoszenie trafia do systemu, pracownik ma wgląd do wszystkich danych, może edytować informacje, zmieniać status zgłoszenia. Klient w każdym momencie może zweryfikować status swojego zgłoszenia po numerze RMA, który nadaje się automatycznie w momencie utworzenia zgłoszenia.

reklamacje obsługa oprogramowania. Oprogramowanie reklamacyjne dla sklepów internetowych
reklamacje obsługa oprogramowania

Oprogramowanie reklamacyjne dla sklepów internetowych – wygoda

Wszystkie reklamacje w jednym miejscu, możliwość sortowania po dacie, rodzaju produktu i innych danych pozwala na kontrolę, ale też analizę danych. Sprawdzanie informacji dotyczących zgłoszeń dostarcza wielu cennych informacji. Między innymi na temat najczęściej reklamowanych towarów oraz wad, które ujawniają się z największą częstotliwością. System RMA porządkuje wszystkie informacje, umożliwia łatwe kontrolowanie wszystkich zgłoszeń, jak również ułatwia pilnowanie każdego kroku reklamacyjnego (od zgłoszenia, poprzez weryfikację i serwis). O wiele łatwiej jest również kontrolować terminowość tak, aby nie przekroczyć ustawowych zasad dotyczących czasu na wydanie decyzji reklamacyjnej.

Wygodny sposób na dodawanie zgłoszeń reklamacyjnych
Wygodny sposób na dodawanie zgłoszeń reklamacyjnych

Dodawanie zgłoszeń reklamacyjnych, a także tworzenie wszystkich dokumentów z nimi związanych bywa czasochłonne. Jest to tym trudniejsze, iż trzeba ściśle przestrzegać określonych procedur.…

Zestawienia reklamacji
Zestawienia reklamacji

Zestawienia reklamacji to niezwykle pomocne narzędzie. Pomagają analizować niezwykle ważne dla przedsiębiorstwa dane dotyczące reklamowanych przez klientów przedmiotów. Dlaczego warto generow…

Oprogramowanie reklamacyjne dla sklepów internetowych
Oprogramowanie reklamacyjne dla sklepów internetowych

Sklepy internetowe podlegają takim samym zasadom reklamacyjnym, jak sklepy stacjonarne. Jednak brak oddziałów firmy wymusza wprowadzenie sprawnego rozwiązania reklamacyjnego, gdyż klienci nie mo…