Zasady reklamacji artykułów spożywczych

Konsumenci są raczej świadomi swoich praw jeśli chodzi o reklamacje butów czy sprzętu RTV i AGD. Na podstawie ustawy z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej sprzedawca odpowiada wobec kupującego także w przypadku gdy towar żywnościowy jest niezgodny z umową, a jednocześnie niezgodność ta istniała w chwili wydania towaru.

Zgodnie z art. 8 w/w ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej, konsument w pierwszej kolejności ma prawo do wymiany towaru, trudno sobie bowiem wyobrazić naprawę towaru żywnościowego. Jeżeli wymiana nie jest możliwa, wówczas kupujący ma prawo domagać się stosownego obniżenia ceny, jeśli stwierdzona niezgodność z umową nie dyskwalifikuje produktu do spożycia, lub odstąpienia od umowy, czyli zwrotu pieniędzy.