Chat with us, powered by LiveChat

Odpowiednie oprogramowanie dotyczące zarządzania reklamacjami jest bardzo ważną pomocą w prowadzeniu przedsiębiorstwa. To znaczne ułatwienie dla firm z każdej dziedziny. Jednak szczególnie istotnym narzędziem jest system reklamacyjny dla branży odzieżowej.

Dlaczego system reklamacyjny dla branży odzieżowej jest tak potrzebny?

Jednymi z najczęściej reklamowanych produktów są ubrania. Przyczyn zgłoszeń przez klientów jest wiele. Część z nich jest niezasadna, jednak niektóre ujawniają ukryte wady produktów. Posiadanie oprogramowania, które pozwala na sprawną obsługę reklamacji jest ważne z kilku względów. Jeśli program reklamacyjny, tak jak reklamacje.net od SoftwareStudio, posiada opcję sortowania zgłoszeń według wielu kryteriów, to sprzedawca może sprawdzać, jakie modele i wady były najczęściej reklamowane. Może się okazać, iż dany model ubrania ma produkcyjnie źle wszyte suwaki, albo inne często powtarzające się wady. Takie informacje pozwolą firmie wyeliminować przyczyny reklamacji i udoskonalać produkty tak, aby były jak najmniej awaryjne.

Businessperson Analyzing Gantt Chart On Digital Tablet

Ułatwienie zgłaszania reklamacji dla klientów

Na wizerunek firm sprzedających ubrania największy wpływ mają opinię klientów. Wiele przedsiębiorstw odzieżowych wciąż przyjmuje reklamacje jedynie w sklepach stacjonarnych. To znacznie utrudnia zgłaszanie reklamacji przez klienta. W przypadku, kiedy musi on osobiście udać się do sklepu tylko po to, aby złożyć reklamacje, można spotkać się z negatywną reakcją. Ułatwieniem, które wprowadzają niektóre firmy, jest możliwość wysłania towaru wraz z wydrukowanym, odręcznie wypełnionym formularzem reklamacyjnym. To rozwiązanie jest wygodniejsze, ale wciąż nie jest w pełni komfortowe dla klientów. Przede wszystkim muszą oni wpisywać wszystkie dane ręcznie. Ponadto nie mają wglądu w to, na jakim etapie jest proces reklamacyjny.

Najlepszym rozwiązaniem jest system reklamacyjny dla branży odzieżowej, który może być obsługiwany przez klientów. Reklamacje.net od SoftwareStudio pozwala na zgłoszenie przez klienta reklamacji poprzez przeglądarkę internetową. To niezwykle wygodny sposób. Klient sprawnie i intuicyjne wypełnia formularz, a także otrzymuje wygenerowane dokumenty. Ponadto do zgłoszenia automatycznie przypisuje się numer RMA, czyli numer reklamacji. Klient za jego pomocą może w każdej chwili sprawdzać status zgłoszonej reklamacji.

Obsługa reklamacji przez wielu pracowników

W procesie obsługi reklamacji produktów odzieżowych ma udział kilku pracowników. Są to osoby przyjmujące zgłoszenie, pracownicy podejmujący decyzje, a także serwis (w przypadku, gdy wadę da się usunąć). System reklamacyjny dla branży odzieżowej od SoftwareStudio sprawia, że każdy pracownik może śledzić status reklamacji. Wie, na jakim etapie jest dane zgłoszenie. Ponadto każdy z nich ma możliwość wprowadzania zmian i aktualizacja statusu. Reklamacje.net to także intuicyjne oprogramowanie, które może być z łatwością wdrożone w każdym oddziale stacjonarnym sklepu. Jego obsługa jest łatwa, a więc każdy pracownik za pomocą kilku kliknięć wprowadza zgłoszenie reklamacyjne, wybierając czy jest to: gwarancja, rękojmia, brak zgodności z zamówieniem, szkoda transportowa, czy też naprawa.

Wygodny sposób na dodawanie zgłoszeń reklamacyjnych
Wygodny sposób na dodawanie zgłoszeń reklamacyjnych

Dodawanie zgłoszeń reklamacyjnych, a także tworzenie wszystkich dokumentów z nimi związanych bywa czasochłonne. Jest to tym trudniejsze, iż trzeba ściśle przestrzegać określonych procedur.…

Zestawienia reklamacji
Zestawienia reklamacji

Zestawienia reklamacji to niezwykle pomocne narzędzie. Pomagają analizować niezwykle ważne dla przedsiębiorstwa dane dotyczące reklamowanych przez klientów przedmiotów. Dlaczego warto generow…

Oprogramowanie reklamacyjne dla sklepów internetowych
Oprogramowanie reklamacyjne dla sklepów internetowych

Sklepy internetowe podlegają takim samym zasadom reklamacyjnym, jak sklepy stacjonarne. Jednak brak oddziałów firmy wymusza wprowadzenie sprawnego rozwiązania reklamacyjnego, gdyż klienci nie mo…