Chat with us, powered by LiveChat

WSTĘP

Program Reklamacje od 2007 roku jest wdrożone w wielu różnych branżach. Jak również dostosowane do specyfiki reklamacji w zależności od rodzaju wymagań.

reklamacje branża, branża elektroniczna, branża spożywcza, branża przemysłowa, program reklamacje

Wdrożenie systemu reklamacji i serwisu napraw gwarancyjnych wymaga dostosowania aplikacji w zależności do zastosowania. Technologia Microsoft ASP.net oraz program Studio Reklamacje działające na bazie plików konfiguracyjnych (ASPX, XML) pozwoliły na przygotowanie predefiniowanych szablonów związanych z wybraną branżą, w której jest wykorzystywany program.

Reklamacje w branży elektronicznej to zupełnie co innego niż reklamacje branży spożywczej czy przemysłowej. Ewidencji podlega inny zakres danych, oraz określono różne ścieżki postępowania.

Kolejnym wyzwaniem jest wdrożenie systemu Reklamacje u producenta, a co innego ;w sklepach detalicznych, serwisach wykonujących naprawy, a zupełnie czym innym jest wdrożenie systemu Serwisie Centralnym prowadzonym w imieniu danego producenta.

Procedura reklamacyjna – program reklamacje

Reklamując wadliwy produkt, sporządza się protokół reklamacyjny. Jest on na ogół wypełniany w sklepie przez sprzedawcę, konsumenta prosi się tylko o podanie określonych danych. Jest to dowód złożenia reklamacji, a informacje w niej zawarte będą podstawą do rozstrzygnięcia, czy klient ma rację, domagając się np. wymiany produktu lub zwrotu pieniędzy.

Gdyby sprzedawca nie sporządził takiego protokołu, należy go sporządzić samodzielnie i przekazać sprzedawcy za potwierdzeniem odbioru. Sprzedawca jest zobowiązuje się do odpowiedzi na żądanie wymiany lub naprawy towaru konsumpcyjnego w ciągu 14 dni. W tym terminie sprzedawca powinien poinformować o swojej decyzji. Jeżeli reklamację uzna za zasadną, powinien podać: w jakim zakresie uznaje stwierdzoną niezgodność z umową, w jakim terminie nastąpi naprawa lub wymiana. Natomiast stwierdzenie niezgodności wymaga ekspertyzy. Kiedy termin 14 dni minął bezskutecznie, uznaje się, że sprzedawca reklamację przyjął. W konsekwencji jest on zobowiązany do tego, by doprowadzić towar do stanu zgodnego z umową, stosownie do żądań konsumenta.

Gwarancja a niezgodność z umową

Przy zakupie wielu towarów trwałego użytku bardzo często wraz z towarem konsument otrzymuje dodatkowo dokument gwarancyjny. Ustawa o sprzedaży konsumenckiej wyłącza w odniesieniu do sprzedaży konsumenckiej gwarancję kodeksową wprowadzając w jej miejsce gwarancję komercjalną. Gwarancja komercjalna obejmuje zapewnienia gwaranta jakości towaru konsumpcyjnego zawarte w dokumencie gwarancyjnym lub w reklamie.

Jej udzielenie następuje bez odrębnej opłaty przez oświadczenie gwaranta w tymże dokumencie lub reklamie. Gwarant, czyli ten kto wystawił gwarancję, sam decyduje, czy udzieli gwarancji na swój towar, określ jej treść i zakres. Są to: liczba napraw, warunki wymiany sprzętu na nowy lub zwrotu równowartości zapłaconej ceny, adresy serwisów. W praktyce najczęściej gwarantem jest producent, ale może nim być również sprzedawca, a także importer i hurtownik.

Poprawnie wystawiona karta gwarancyjna powinna zawierać: nazwę i adres gwaranta, adres sklepu, gdzie towar kupiono, określenie rzeczy sprzedanej. A także: datę transakcji, czas, na jaki udzielono gwarancji, adresy zakładów serwisowych. Karta gwarancyjna nie oznacza, że nabywca musi z niej skorzystać w razie konieczności reklamacji towaru. Jeżeli warunki jakie zaoferował gwarant (np. wymiana towaru na nowy dopiero po pięciu nieskutecznych naprawach), są dla klienta niekorzystne, może on wykorzystywać uprawnienia z tytułu niezgodności towaru z umową. Nie można dokładnie przewidzieć, co jest korzystniejsze: czy korzystanie z uprawnień z tytułu niezgodności, czy z gwarancji. Każda sytuacja jest inna i wymaga indywidualnej oceny.

ERP system reklamacji

System reklamacji

System reklamacji to wręcz wymóg na dzisiejszym rynku sprzedażowym. Obecnie coraz więcej firm korzysta ze specjalnego oprogramowania dzięki któremu może sprawnie zarządzać reklamacjami. Ponadto ważna jest analiza wszystkich zgłoszeń. Pozwala ona na rozwój firmy i Więcej…
program demo, System do obsługi reklamacji

System do obsługi reklamacji

Każda firma ma świadomość tego, iż część klientów będzie składała zgłoszenia reklamacyjne. Ich obsługa i monitorowanie nie są łatwe. Wymaga to kontroli terminów, ale też dbania o poprawny obieg dokumentów. Znacznym ułatwieniem jest korzystanie z Więcej…
th f pfeil chaos III

Oprogramowanie reklamacyjne

Obsługa reklamacji w systemie Studio Reklamacje to szybkie i sprawne przetwarzanie danych związanych z reklamacjami według ustalonych ścieżek. Zobacz wersję DEMOProgram Reklamacje: Protokół reklamacyjny PROTOKÓŁ REKLAMACYJNY – Tworzenie dokumentu reklamacji (protokołu reklamacyjnego) służy wprowadzaniu dokumentu przyjęcia Więcej…
program do reklamacji

System reklamacji SoftwareStudio

System reklamacji to wręcz wymóg na dzisiejszym rynku sprzedażowym. Obecnie coraz więcej firm korzysta ze specjalnego oprogramowania dzięki któremu może sprawnie zarządzać reklamacjami. Ponadto ważna jest analiza wszystkich zgłoszeń. Pozwala ona na rozwój firmy i Więcej…