Celem zarządzania jakością jest dostarczenie zgodnego produktu do klienta. Niestety świat nie jest idealny oraz zdarzają się przypadki, iż klient dostaje wyrób odbiegający od wymagań. W takim przypadku organizacja musi być przygotowana na zarządzanie reklamacjami. Dlatego zarządzanie reklamacjami za pomocą oprogramowania SoftwareStudio uporządkowuje procesu związane z obsługą zgłoszeń reklamacyjnych. Zarządzanie reklamacjami.

Dlaczego zarządzanie reklamacjami?

Program do reklamacji, czyli Zarządzanie reklamacjami

Zarządzanie reklamacjami, czyli Obsługa reklamacji w systemie Studio Reklamacje to szybkie i sprawne przetwarzanie danych związanych z reklamacjami według ustalonych ścieżek. Zastosowanie nowoczesnych technologii informatycznych pozwala na automatyczną wymianę danych z systemem ERP (np. SAP) przez co przyspiesza dostęp do informacji o kliencie, dokumentach sprzedaży (zakupionych przez niego produktach). Poznaj nasz system do obsługi reklamacji, zapraszamy do DEMO.

Zarządzanie reklamacjami, czyli zarządzanie reklamacjami.

Reklamacje.net – zwroty, wymiany, czyli program do obsługi reklamacji. Jeżeli jesteś konsumentem – co do zasady przysługuje Ci prawo do odstąpienia od zawartej na odległość umowy. Od umowy możesz odstąpić, składając nam oświadczenie o odstąpieniu od umowy np. poprzez wiadomość e-mail. Inną metodą jest wykorzystanie z oprogramowania #Reklamacje.net – zwroty, wymiany. Ten internetowy moduł pozwala na dostęp do reklamacji on-line.

Zarządzanie reklamacjami, czyli Celem zarządzania jakością jest dostarczenie zgodnego produktu do klienta. Niestety świat nie jest idealny i zdarzają się przypadki, iż klient dostaje wyrób odbiegający od wymagań. W takim przypadku organizacja musi być przygotowana na zarządzanie reklamacjami. Dlatego zarządzanie reklamacjami za pomocą oprogramowania #SoftwareStudio uporządkowuje procesu związane z obsługą zgłoszeń reklamacyjnych.

Zarządzanie reklamacjami

  • zarządzanie reklamacjami,program reklamacje

    Program reklamacje

    Zarządzanie procesami jakie daje program reklamacje, pozwala współpracować wszystkim pracownikom Państwa firmy poprzez ujednolicony system. Jedna baza danych MS SQL 2012 Server oraz możliwości analityczne systemu dają Państwu błyskawiczną informację o zaawansowaniu zadań. Dostęp do wszystkich informacji, które przemieszczają się wraz z procesami, jest ograniczony poprzez role lub prawa dostępu.
  • zarządzanie reklamacjami,system rma

    System RMA

    Wdrożenie systemu informatycznego opartego na rozwiązaniu przeglądarki internetowej (aplikacja ASP.net) wspomaga jeden z kluczowych elementów budowania zaufania klientów do firmy, jakim jest system obsługi reklamacji lub serwisu – system RMA. Ponieważ Zarządzanie reklamacjami, dlatego Celem zarządzania jakością jest dostarczenie zgodnego produktu do klienta. Niestety świat nie jest idealny i zdarzają się przypadki, iż klient dostaje wyrób odbiegający od wymagań. W takim przypadku organizacja musi być przygotowana na Zarządzanie reklamacjami. Dlatego Zarządzanie reklamacjami za pomocą oprogramowania SoftwareStudio uporządkowuje procesu związane z obsługą zgłoszeń reklamacyjnych.
  • zarządzanie reklamacjami,zarządzanie reklamacjami

    Zarządzanie reklamacjami

    Celem zarządzania jakością jest dostarczenie zgodnego produktu do klienta. Niestety świat nie jest idealny lub zdarzają się przypadki, iż klient dostaje wyrób odbiegający od wymagań. W takim przypadku organizacja musi być przygotowana na Zarządzanie reklamacjami. Dlatego Zarządzanie reklamacjami za pomocą oprogramowania SoftwareStudio uporządkowuje procesu związane z obsługą zgłoszeń reklamacyjnych.
  • zarządzanie reklamacjami,system obsługi reklamacji

    System obsługi reklamacji

    Internetowy system obsługi reklamacji jest przyjazny lub czytelny, ułatwia szybkie dotarcie do informacji o Kliencie lub zgłoszonym przez niego problemie. Poruszanie się pomiędzy zgłoszeniami reklamacyjnymi jest wygodne, dodatkowo ułatwione wyróżnieniem elementów najczęściej używanych w procesie obsługi reklamacji.
  • zarządzanie reklamacjami,rma

    RMA

    Terminem RMA określa się często nowoczesny system zgłoszeń serwisowych za pośrednictwem strony internetowej. Jednak procedura RMA, czyli skrót z języka Return to Manufacturer Assignment formalizuje proces przyjmowania zgłoszeń reklamacyjnych lub wysyłania produktów do serwisu. Kolejne etapu procedury RMA obejmują: zgłoszenie reklamacyjne, zwykle za pomocą formularze RMA na stronie internetowej sprzedawcy/ gwaranta. Akceptację zgłoszenie lub nadanie numeru RMA. Kolejnym krokiem jest wysłanie przesyłki z reklamowanym towarem. Przesyłkę oznacza się unikalnym numerem RMA. Może być to naklejka z kodem kreskowym (kodem QR) generowania przez system reklamacyjny. Kolejne kroki rozpatrywania reklamacji prowadzone są według numeru RMA.
  • zarządzanie reklamacjami,oprogramowanie rma

    Oprogramowanie RMA

    Twoja firma ma problem z oprogramowaniem RMA? Czy aktualne oprogramowanie RMA posiada zgłoszenia oraz przyjmowanie zgłoszeń o interwencjach; dodawanie zgłoszeń przez klientów na stronie www; obsługa stanów zgłoszeń; planowanie wizyt serwisowych lub prowadzenie kalendarzy; ustalanie priorytetów, praca w oparciu o SLA. Oprogramowanie RMA od SoftwareStudio to w pełni niezależny, rozbudowany system zarządzania serwisem urządzeń zapewniający niezbędną funkcjonalność do obsługi serwisu urządzeń.

Podsumowanie zarządzanie reklamacjami?

Celem zarządzania jakością jest dostarczenie zgodnego produktu do klienta. Niestety świat nie jest idealny, a także zdarzają się przypadki, iż klient dostaje wyrób odbiegający od wymagań. W takim przypadku organizacja musi być przygotowana na zarządzanie reklamacjami. Dlatego zarządzanie reklamacjami za pomocą oprogramowania SoftwareStudio uporządkowuje procesu związane z obsługą zgłoszeń reklamacyjnych. Dlatego zarządzanie reklamacjami.

System reklamacyjny

1D grupa robocza

Pierwszym etapem jest utworzenie zespołu składającego się z kilku osób, które będą odpowiedzialne za realizacje poszczególnych etapów 8D. Rozmiar grupy i jej skład zależy od charakteru problemu i podejmowanych akcji. Po zgłoszeniu problemu jakościowego zarówno dla reklamacji klientowskiej jak i przedsprzedażnej, musimy dokonać zapisu, zawierającego podstawowe dane. Przykładowo: Data zgłoszenia, Nazwa Klienta, opis problemu, zakres ilościowy, numery seryjne.

System reklamacyjny

2D – opis problemu

Należy precyzyjnie opisać zaistniały problem. Właściwie opisany problem jest punktem wyjściowym do dalszych etapów analizy i właściwego zrozumienia istoty problemu dla grupy roboczej jak i dla osób z zewnątrz. Po rozpoznaniu problemu i jego klasyfikacji, osoba zarządzająca raportami 8D (zazwyczaj przeszkolony pracownik działu jakości), wyznacza lidera teamu 8D, który z kolei dobiera członków zespołu interdyscyplinarnego. W zależności od rodzaju zdarzenia mogą być to przedstawiciele działów: jakości, produkcji, technologii, IT, zakupów, logistyki lub innych.

System reklamacyjny

3D Akcja natychmiastowa

Działania natychmiastowe podejmowane w celu ochrony Klienta przed skutkami problemu, aż do momentu jego rozwiązania. Jeśli towar znajduje się już u Klienta musimy zająć stanowisko odnośnie działań serwisowych.

System reklamacyjny

4D Określenie przyczyny

Przyczyny problemu, które mogłyby wyjaśnić występowanie problemu. Należy określić przyczynę prawdopodobną i sprawdzić poprzez porównanie z rozpoznaniem problemu i istniejącymi danymi, czy prawdopodobna przyczyna jest przyczyną podstawową, czy też istnieją wzajemne oddziaływania. Aby problem naprawdę zlikwidować należy zidentyfikować faktyczną przyczynę problemu. Zwykle nie jest to proste zadanie. Dlatego właśnie ważna jest praca grupowa aby na problem popatrzeć z kilku stron.

System reklamacyjny

5D Akcja korekcyjna

Planowane działania naprawcze / korygujące. W raporcie 8D należy wybrać optymalne trwałe działania naprawcze i wykazać, że wybrane trwałe działania faktycznie rozwiązują problem z punktu widzenia Klienta. Nie mają one żadnych innych niepożądanych skutków ubocznych. Grupa ustala jakie działania należy wprowadzić w krótkim terminie aby zapewnić, że wyrób jest kontrolowany.

System reklamacyjny

6D Weryfikacja akcji korekcyjnej

Wdrożone działania naprawcze. Określamy, na podstawie jakich kontroli bieżących możemy zapewnić, że przyczyny problemu zostały faktycznie usunięte. Realizujemy plan działań, obserwujemy skutki i wprowadzamy ewentualne działania osłaniające. Następnie sprawdzamy skuteczność działań naprawczych u Klienta. Należy zweryfikować czy podjęte akcje korygujące przynoszą skutek. Należy opierać się o „suche dane” z procesów. Nie należy oceniać działania na podstawie tylko samej
opinii osób zainteresowanych.

System reklamacyjny

7D Akcja zapobiegawcza

Zabezpieczenie przed ponownym wystąpieniem problemu (działania prewencyjne). Należy zastanowić się nad zmianą systemu sterowania i zarządzania, zmianami instrukcji i metod postępowania w celu zapobieżenia ponownego wystąpienia tego samego problemu. Określenie jakie działania należy podjąć aby zapobiec ponownemu pojawieniu się problemu – działania systemowe, które mają zastąpić działania określone w 5D.

System reklamacyjny

8D Ocena i zamknięcie

Zakończenie raportu 8D, w punkcie oprócz komentarzy i wniosków można docenić pracę zespołową, dzięki której prawidłowo został przeprowadzony proces. Jest to także miejsce dla uznania dla wysiłków, doświadczeń oraz podziękowania. Jest to ocena czy wprowadzone działania w 7D były skuteczne.