Aplikacja internetowa

Kiedyś składanie reklamacji było bardzo czasochłonne i często frustrujące. Najpierw trzeba było ustalić, do kogo należy się zwrócić, a następnie oczekiwać na odpowiedź. W niektórych przypadkach trzeba było czekać kilka tygodni lub nawet miesięcy, zanim sprawa zostanie rozwiązana. Na szczęście, z biegiem czasu technologia zmieniła sposób, w jaki składamy reklamacje.

Aplikacja internetowa

Aplikacja internetowa reklamacji umożliwia również załączenie wszelkich informacji, które mogą pomóc w szybszym rozpatrzeniu sprawy. Wszystkie dane są przechowywane w bezpiecznym środowisku, więc możesz być pewien, że są one zabezpieczone przed dostępem osób trzecich.

Reklamacje aplikacja

W przypadku stwierdzenia wady lub uszkodzenia urządzenia, należy wypełnić formularz RMA online. Wykorzystaj do tego rozwiązanie, czyli reklamacje aplikacja Internetowa. Zgłoszenie zostanie wstępnie rozpatrzone na podstawie danych zawartych w zgłoszeniu. Nadanie numeru RMA nastąpi w momencie stwierdzenia konieczności przesłania urządzenia do Gwaranta.

Zgłoszenie serwisowe (nadany przez aplikacje do reklamacji numer RMA) ważne jest przez pewien okres. W tym czasie serwis oczekuje na dostarczenie przesyłki. Często można spotkać się z sytuacją, gdy przesyłka nieoznaczona numerem RMA nie zostanie przyjęta. Ponieważ reklamacje zapisywane są przez aplikacje, która pilnuje przestrzegania ustalonych procedur. Aplikacja Reklamacje.net dostępna jest w wersji DEMO na stronie Internetowej firmy SoftwareStudio.

Aplikacja internetowa do reklamacji

Dziś wiele firm oferuje usługi w postaci aplikacji internetowych, które pozwalają konsumentom na szybkie i łatwe składanie reklamacji. Aplikacje te są zazwyczaj proste w użyciu i zawierają wszystkie informacje, które musisz podać, żeby złożyć reklamację. Najczęściej wymagane są podstawowe informacje, takie jak Twoje imię i nazwisko oraz adres. Następnie musisz wypełnić odpowiedni formularz, w którym określisz powód reklamacji oraz opisać sytuację. Możesz również dołączyć zdjęcia lub inne dokumenty, które mogą pomóc w rozpatrzeniu Twojej reklamacji.

Program do obsługi reklamacji dla sieci sklepów

Program do obsługi reklamacji dla sieci sklepów to oprogramowanie, które umożliwia zarządzanie procesem reklamacyjnym w sieci sklepów. Program taki może być wykorzystywany zarówno przez pracowników sklepów, jak i przez klientów.

Głównymi funkcjami programu do obsługi reklamacji dla sieci sklepów są:

Rejestracja reklamacji: program umożliwia zgłaszanie reklamacji przez klientów za pomocą formularza dostępnego na stronie internetowej lub w sklepie.

Przypisywanie reklamacji do odpowiednich pracowników: program umożliwia przypisanie reklamacji do odpowiednich pracowników, np. do działu jakości lub obsługi klienta.

Nadzorowanie procesu reklamacyjnego: program umożliwia nadzorowanie procesu reklamacyjnego, w tym śledzenie postępów w rozpatrywaniu reklamacji oraz komunikację z klientami.

Generowanie raportów: program umożliwia generowanie raportów związanych z reklamacjami, np. liczbą zgłoszonych reklamacji czy ich przyczynami.

Program do obsługi reklamacji dla sieci sklepów może być dostępny w formie oprogramowania instalowanego na komputerach lub jako aplikacja internetowa dostępna z dowolnego miejsca. W obu przypadkach umożliwia on szybką i sprawną obsługę reklamacji oraz poprawę relacji z klientami.

Aplikacje magazynowe

Aplikacja internetowa, sklep internetowy – jak to działa?

Sieć www była pierwotnie używana wyłącznie do dostarczania statycznych stron zawierających tekst i obrazki. Oprogramowanie serwera www było stosunkowo proste, wystarczyło że odbierał on żądania stron identyfikujące adres URL pliku, pobierał plik o wskazanej nazwie z dysku serwera i zwracał go do klienta. Takie rozwiązanie było wystarczające w czasach prehistorycznych, kiedy wszytskie dane na stronach www były statyczne (treść stron się nie zmieniała, nie było potrzeb pobierania danych wejściowych, algortymów itp. oraz strony www miały być dostępne dla wszystkich. W celu rozwiązania problemów statycznych stron www, wymyślono że na serwerze musi pracować aplikacja, która dynamicznie generuje strony dla klienta. Serwer www musi zapewnić też metodę pobierania od użytkownika danych wejściowych na potrzeby algorytmów działającyh po stronie serwera wraz z metodą wysyłania wyników z powrotem do użytkownika. Ponieważ niektóre dane (albo ogromna ich większość w przypadku aplikacji biznesowych) są prywatne – czyli dostęp musi być ograniczony, serwer www musi sprawdzić, kim jest użytkownik
żródło: David S.Platt “Podstawy Microsoft .NET”


Co to jest usługa sieciowa?

Jako że najlepiej tłumaczy się na przykładzie, dlatego ja również nim się posłużę. Wyobraźmy sobie taką sytuację, gdzie dokonujemy transakcji płatniczych przy pomocy karty kredytowej. Potrzebna jest metoda sprawdzania tej karty. Oczywiście można taką metodę umieszczać w każdej aplikacji dla każdego sklepu, stacji benzynowej czy restauracji. Jednak aplikacje te nie mają i najprawdopodobniej nigdy nie będą miały ze sobą nic wspólnego, dlatego ten sam algorytm należałoby umieścić w każdej z nich. Kolejny przykład: co jakiś czas Narodowy Bank Polski publikuje kursy walut. Jak w odpowiednim czasie powiadomić wszystkie kantory i inne banki o zmianie ceny waluty? Właśnie tutaj z pomocą przychodzą usługi sieciowe (usługi internetowe). Są to metody udostępniane w sieci, z których mogą korzystać inne aplikacje.

W powyższych przykładach usługa taka umieszczona byłaby na serwerze banku. Wtedy pisząc aplikację kliencką jedyne co musimy zrobić to odwołać się do tej metody. Odwołanie następuje poprzez sieć (Internet). Takie rozwiązanie ma wiele zalet, jedną z nich jest fakt, że wszelkie zmiany (np. zmiana algorytmu walidacji karty) dokonywane będą tylko w jednym miejscu. Drugą zaletą jest to, że programiści aplikacji klienckich nie muszą znać algorytmów wykorzystanych w usłudze.

aplikacja internetowa

Jak korzystać z usług internetowych ?

Aby móc korzystać z usług internetowych, należy mieć odpowiednią ilość dostępnego miejsca na dysku jakiegoś serwera WWW, na którym umieścimy naszą aplikację świadczącą usługi poprzez Internet. W artykule zarówno usługa jak i aplikacja kliencka będzie umieszczona na lokalnym komputerze (localhost), na którym wcześniej uruchomiono usługę WWW. W systemie Windows można taką usługę uruchomić instalując Internet Information Services (IIS), Internetowe Usługi Informacyjne. Po skonfigurowaniu i uruchomieniu serwera WWW konieczne jest również zarejestrowanie ASP.NET w wersji 1.1 w usłudze WWW. Jednym ze sposobów jest uruchomienie instalatora znajdującego się w domyślnym katalogu instalacyjnym Microsoft .NET Framework


Technologia internetowa


Pierwszym etapem tworzenia usługi internetowej jest wybór sposobu komunikacji pomiędzy serwerem świadczącym tę usługę a klientem. Najlepszym kanałem byłby kanał bezpołączeniowy, stąd też technologie takie jak DCOM, CORBA czy JAVA RMI nie nadają się do tego. Protokołami w pełni dostosowanymi do pracy w sieci są HTTP (Hypertext Transfer Protocol) oraz SMTP (Simple Mail Transfer Protocol). Ten pierwszy działa na zasadzie żądanie/odpowiedź, natomiast drugi zapewnia rutowalny protokół wymiany informacji w ramach komunikacji asynchronicznej. Kolejnym problemem w dzisiejszym Internecie jest problem zabezpieczeń. Oba wspomniane protokoły z reguły są udostępniane w przedsiębiorstwach oraz administratorzy pozostawiają otwarte porty do pracy dla tych protokołów. HTTP zapewnia komunikację bezpołączeniową, tzn. nie korzysta z nieprzerwanego połączenia z klientem. Natomiast SMTP będąc asynchronicznym w przypadku niepowodzenia w transmisji danych dokonuje próby jej wznowienia.

Kolejnym krokiem jest wybór schematu kodowania dla przesyłanych danych. Doskonale nadaje się do tego XML (Extensible Markup Language). Jest on niezależny od platformy, oferuje obsługę wspólnego systemu typów oraz standardowych zbiorów znaków. W XML oferującym kodowanie tekstowe uniknięto problemów z konwencją kodowania liczb na różnych platformach (little endian na Intelu, czy big endian na innych). Z problemami tymi muszą borykać się wspomniane wcześniej technologie DCOM, CORBA czy JAVA RMI. Ponadto niektóre protokoły, jak np.: SMTP korzystają tylko z tekstowych schematów kodowania.


Technologia internetowa – formatowanie

Dalej potrzebna jest jednolita konwencja formatowania. Konieczne stało się uniezależnienie treści wiadomości od zastosowanego protokołu. Jeśli bowiem wysyłając wiadomość do wielu miejsc przeznaczenia, wiadomość ta musiałaby być transportowana przez wiele różnych protokołów, to informacje o routingu, zawarte np.: w nagłówku HTTP musiały by być przetłumaczone do nagłówka SMTP etc. Aby tego uniknąć należy zawrzeć dane o wiadomości razem z jej treścią, w nagłówku wiadomości. Dlatego stworzono protokół SOAP (Simple Object Access Protocol). Wiadomość SOAP zawiera kopertę Envelope, która składa się z sekcji Head będącej nagłówkiem oraz Body zawierającej treść wiadomości.

Na potrzeby opisywania usług sieciowych stworzono specjalny język WSDL (Web Services Description Language). Dokumentacja usługi stworzona w tym języku zapewnia informacje na temat wzorców wiadomości przesyłanych od i do klienta, użytego protokołu, czy w końcu adresu usługi. Dokument WSDL jest zapisany na dysku w formacie XML.

Problemy technologia internetowa

Ostatnim problemem jest lokalizacja usługi. Wykorzystuje się tutaj mechanizm ogłaszania usług zawarty w specyfikacji UDDI (Universal Description, Discovery, and Integration). Tym jednak nie będziemy się tu zajmować.

Testowanie usługi
Dokumentacja WSDL udostępnia nam mechanizmy do testowania usługi. Klikając nazwę metody ValueQuery otwieramy stronę zawierająca pole na wpisanie wartości.
Aby móc korzystać z usługi udostępnianej poprzez WWW konieczne jest dodanie do niej odniesienia. W tym celu klikamy Add Web Reference z menu Project. W polu URL możemy podać adres do naszej usługi, lub jeśli go nie znamy klikamy odpowiedni link w oknie Start Browsing for Web Services. programista jest zwolniony z konieczności studiowania specyfikacji protokołów transportowych oraz całego zaplecza implementacyjnego usługi internetowej. Jego zadaniem pozostała jedynie strona merytoryczna, czyli to co faktycznie usługa ma robić. Drugą ważną sprawą jest to, że usługi tworzone na platformie .NET, wykorzystujące protokół SOAP oparty o kodowanie w formacie XML są uniezależnione od platformy sprzętowej, działają w dowolnym systemie Operacyjnym obsługującym podstawowe protokoły transportowe, takie jak HTTP czy SMTP. Z tego też względu usługi nie wymagają otwierania dodatkowych portów dla danych, lecz korzystają z tych, na których pracują wyżej wymienione protokoły. Zwyczajowo są to odpowiednio port 80 i 25. Pierwszy z nich obsługuje strony WWW, drugi pocztę elektroniczną, czyli w większości przypadków administratorzy pozostawiają je otwarte. Zagadnienie usług sieciowych jest rozległe. W artykule starałem się jedynie
pokazać podstawowe pojęcia związane z ich tworzeniem.

źródło: www.codeguru.pl

Co to jest usługa sieciowa?

Wyobraźmy sobie taką sytuację, gdzie dokonujemy transakcji płatniczych przy pomocy karty kredytowej. Potrzebna jest metoda sprawdzania tej karty. Oczywiście można taką metodę umieszczać w każdej aplikacji dla każdego sklepu, stacji benzynowej czy restauracji. Jednak aplikacje te nie mają i najprawdopodobniej nigdy nie będą miały ze sobą nic wspólnego. Dlatego ten sam algorytm należałoby umieścić w każdej z nich. Kolejny przykład: co jakiś czas Narodowy Bank Polski publikuje kursy walut.

Jak w odpowiednim czasie powiadomić wszystkie kantory i inne banki o zmianie ceny waluty? Właśnie tutaj z pomocą przychodzą usługi sieciowe (usługi internetowe). Są to metody udostępniane w sieci, z których mogą korzystać inne aplikacje. W powyższych przykładach usługa taka umieszczona byłaby na serwerze banku. Wtedy pisząc aplikację kliencką jedyne co musimy zrobić to odwołać się do tej metody. Odwołanie następuje poprzez sieć (Internet). Takie rozwiązanie ma wiele zalet, jedną z nich jest fakt, że wszelkie zmiany (np. zmiana algorytmu walidacji karty) dokonywane będą tylko w jednym miejscu. Drugą zaletą jest to, że programiści aplikacji klienckich nie muszą znać algorytmów wykorzystanych w usłudze.

RMA demo

Oferta oprogramowania reklamacyjnego to nie tylko opis na stronie.
Prezentacja multimedialna nie wystarcza?
W takim razie przekonaj się samodzielnie.
Czy nasze demo programu do reklamacji RMA odpowiada Twoim potrzebom?