Większość pracodawców i pracowników nie lubi reklamacji. Reklamacje w branży spożywczej czasami są nieuzasadnione i sprawiają dużo kłopotów.

Celem zarządzania jakością jest dostarczenie zgodnego produktu do klienta. Niestety świat nie jest idealny i zdarzają się przypadki, iż klient dostaje wyrób odbiegający od wymagań. W takim przypadku przedsiębiorstwo zobowiązane jest do przeprowadzenia procesu reklamacyjnego. Reklamacje w branży spożywczej to bardzo istotna kwestia.

Sytuacja jest poważna gdy w przypadku wystąpienia sporu, coraz więcej osób włącza się w sprawę zgłoszonej skargi w mediach społecznościowych np. poprzez Facebook. Rosnąca liczba klientów rozpoczyna analizowanie produktu lub usługi w Internecie. W sytuacji, gdy konsumenci dowiadują się, że produkt ma egatywne opinie lub jest przedmiotem sporów, tracą zainteresowanie produktami danej marki.

Dlatego należy zająć stanowisko w firmie w stosunku do pojawiających się zgłoszeń reklamacyjnych. Jedną z metod jest tworzenie konstruktywnych odpowiedzi w stosunku do formowanych zarzutów.

Jakie należy podjąć kroki, aby skutecznie wyeliminować problem, zminimalizować ryzyko i usunąć przyczynę ?

Reakcja na reklamacje w branży spożywczej przez klienta

W większości reklamacji można podejść w sposób proceduralny, czyli zgodny z przyjętymi w danej organizacji schematami.

  • rejestracja i dokumentowanie reklamacji, stosowane formularze;
  • komunikacja z Klientem;
  • specyfika branż – wymagania narzucone przez Klientów: zasady, procedury, podręczniki;
  • raportowanie dla Klienta;
  • działania korekcyjne i korygujące;
  • analiza danych, poszukiwanie przyczyn niezgodności, 5Why, 5Why wielościeżkowe, diagram Ishikawy, Analiza Drzewa Wad FTA;
  • metodologia 8D;
  • postępowanie z wyrobami niezgodnymi u klienta (sortowanie, naprawa);
  • sprzężenie zwrotne do procesu produkcji.

Zarządzanie reklamacjami

Reklamacje w branży spożywczej – należy zweryfikować czy to zgłoszenie jest w ogóle reklamacją.

Czasami zdarza się, że klient, inaczej interpretuje wymagania i poddaje w wątpliwość produkt zgodny. Zapomnij o tym, że klient ma zawsze rację. Jeżeli potrafisz udowodnić, że produkt jest zgodny, masz pełne prawo do odrzucenia reklamacji. Aby zrobić to skutecznie, należy za każdym razem przedstawić dokładne wymaganie, które dopuszcza produkt w przedstawianym stanie.

SoftwareStudio program do zarządzania reklamacjami

SoftwareStudio program do zarządzania reklamacjami

Dowiedz się więcej na temat softwarestudio program do zarządzania reklamacjami ! Platforma RMA.net to oprogramowanie wykorzystujące nowoczesne technologie informatyczne. Przede wszystkim powinieneś zrozumieć SoftwareStudio program do zarządzania reklamacjami. Czy system RMA on-line jest dostępny na Androida? Skuteczniejsza realizacja reklamacji do dostawców jest możliwa dzięki włączeniu dostawców do procesu reklamacyjnego. Zapewnia to system …
Protokół reklamacyjny

Kilka argumentów za tym, aby wdrożyć protokół reklamacyjny !

Im więcej pojawia się zgłoszeń reklamacyjnych tym trudniej zachować odpowiedni poziom ich obsługi klienta. W takim wypadku konieczne staje się wdrożenie systemu reklamacyjnego. Czy na protokół reklamacyjny otrzymałeś już ofertę ?? Dlaczego protokół reklamacyjny? Reklamacja przez Internet, czyli Protokół reklamacyjny Protokół reklamacyjny, czyli Wypełnienie wniosku i jego autoryzacja za pomocą maila pozwala na …

Program do obsługi reklamacji

Wdrożenie systemu informatycznego opartego o program do obsługi reklamacji wspomaga jeden z kluczowych elementów budowania zaufania klientów do firmy. Reklamacje.net to system obsługi reklamacji oraz serwisu, który pozwala zarządzać reklamacjami.
System RMA

Wygodny sposób na dodawanie zgłoszeń reklamacyjnych

Dodawanie zgłoszeń reklamacyjnych, a także tworzenie wszystkich dokumentów z nimi związanych bywa czasochłonne. Jest to tym trudniejsze, iż trzeba ściśle przestrzegać określonych procedur. Zarówno ustalonych przez konkretną firmę, jak i dotyczących prawnych aspektów reklamowania zakupionych towarów. Dlatego najlepiej jest zainwestować w oprogramowanie, które będzie wygodne i intuicyjne pracownika. Wystarczy, że …