Większość pracodawców i pracowników nie lubi reklamacji. Reklamacje w branży spożywczej czasami są nieuzasadnione i sprawiają dużo kłopotów.
Celem zarządzania jakością jest dostarczenie zgodnego produktu do klienta. Niestety świat nie jest idealny i zdarzają się przypadki, iż klient dostaje wyrób odbiegający od wymagań. W takim przypadku przedsiębiorstwo zobowiązane jest do przeprowadzenia procesu reklamacyjnego. Reklamacje w branży spożywczej to bardzo istotna kwestia.
Sytuacja jest poważna gdy w przypadku wystąpienia sporu, coraz więcej osób włącza się w sprawę zgłoszonej skargi w mediach społecznościowych np. poprzez Facebook. Rosnąca liczba klientów rozpoczyna analizowanie produktu lub usługi w Internecie. W sytuacji, gdy konsumenci dowiadują się, że produkt ma egatywne opinie lub jest przedmiotem sporów, tracą zainteresowanie produktami danej marki.
Dlatego należy zająć stanowisko w firmie w stosunku do pojawiających się zgłoszeń reklamacyjnych. Jedną z metod jest tworzenie konstruktywnych odpowiedzi w stosunku do formowanych zarzutów.
Jakie należy podjąć kroki, aby skutecznie wyeliminować problem, zminimalizować ryzyko i usunąć przyczynę ?
Reakcja na reklamacje w branży spożywczej przez klienta
W większości reklamacji można podejść w sposób proceduralny, czyli zgodny z przyjętymi w danej organizacji schematami.
- rejestracja i dokumentowanie reklamacji, stosowane formularze;
- komunikacja z Klientem;
- specyfika branż – wymagania narzucone przez Klientów: zasady, procedury, podręczniki;
- raportowanie dla Klienta;
- działania korekcyjne i korygujące;
- analiza danych, poszukiwanie przyczyn niezgodności, 5Why, 5Why wielościeżkowe, diagram Ishikawy, Analiza Drzewa Wad FTA;
- metodologia 8D;
- postępowanie z wyrobami niezgodnymi u klienta (sortowanie, naprawa);
- sprzężenie zwrotne do procesu produkcji.
Zarządzanie reklamacjami
Reklamacje w branży spożywczej – należy zweryfikować czy to zgłoszenie jest w ogóle reklamacją.
Czasami zdarza się, że klient, inaczej interpretuje wymagania i poddaje w wątpliwość produkt zgodny. Zapomnij o tym, że klient ma zawsze rację. Jeżeli potrafisz udowodnić, że produkt jest zgodny, masz pełne prawo do odrzucenia reklamacji. Aby zrobić to skutecznie, należy za każdym razem przedstawić dokładne wymaganie, które dopuszcza produkt w przedstawianym stanie.
PROGRAM DO REKLAMACJI:
- Program Reklamacje.net
Program Reklamacje.net. Trudno sobie wyobrazić nowoczesną firmę handlowo produkcyjną, która nie ma dobrze zorganizowanego procesu zarządzania reklamacjami i serwisem gwarancyjny.... - Raporty
RAPORTY Program Reklamacje wykorzystuje do raportowania, a zarazem analizowania zapisanych w bazie SQL danych rozwiązanie Microsoft Reporting Services raporty SQL, reporting services, report builder, microsoft... - Reklamacje przez Internet
REKLAMACJE PRZEZ INTERNET. Rejestracja zgłoszenia reklamacyjnego przez Internet.... - System reklamacyjny dla branży odzieżowej
Odpowiednie oprogramowanie dotyczące zarządzania reklamacjami jest bardzo ważną pomocą w prowadzeniu przedsiębiorstwa. To znaczne ułatwienie dla firm z każdej dziedziny. Jednak szczególnie istotnym narzędziem jest system reklamacyjny dla branży odzieżowej.... - Wstęp – program reklamacje
WSTĘP Program Reklamacje od 2007 roku jest wdrożone w wielu różnych branżach. Jak również dostosowane do specyfiki reklamacji w zależności od rodzaju wymagań. reklamacje branża, branża elektroniczna, branża spożywcza, branża przemysłowa, program reklamacje...