Przede wszystkim zarządzanie reklamacjami to nie jest łatwy proces. Wymaga nadzorowania terminów, kontroli obiegu dokumentów oraz trzymania się wszystkich wytycznych. Współcześnie zarządzanie reklamacjami bez odpowiedniego oprogramowania reklamacyjnego wydaje się wręcz niemożliwe, albo niezwykle czasochłonne. Dlatego zarówno małe przedsiębiorstwa, jak i duże firmy coraz częściej decydują się na wykupienie profesjonalnego oprogramowania reklamacyjnego.


Obsługa reklamacji – odpowiednie uporządkowanie zgłoszeń. Zarządzanie reklamacjami może być jeszcze łatwiejsze

Zarządzanie reklamacjami bez możliwości sortowania ich według różnych danych jest niezwykle kłopotliwe. Chodzi tu nie tylko o datę, której należy pilnować ze względu na wyznaczony przez prawo czas na rozpatrywanie reklamacji. Istotny jest także wgląd w reklamacje z podziałem na: zamknięte, nowe, rozpatrzone, w realizacji. Kolejnymi ważnymi danymi są: imię i nazwisko osoby zgłaszającej reklamację oraz jej dane kontaktowe. Powinny być łatwo dostępne, ale też bezpieczne.

Businessperson Analyzing Gantt Chart On Digital Tablet

Dostęp z każdego urządzenia

Obsługa reklamacji (mimo wielu funkcjonalności) powinna być ułatwiona tak, jak tylko to możliwe. Właśnie dlatego tak ważne jest, aby dostęp do zarządzania reklamacjami był szybki i bezproblemowy. Takie rozwiązania oferują wyłącznie programy z możliwością otwierania ich z pozycji przeglądarki internetowej. Dzięki temu praca nad reklamacjami będzie bezproblemowa. Programem, który to umożliwia jest oprogramowanie reklamacyjne RMA od SoftwareStudio. Wystarczy urządzenie z systemem Android lub IOS, wyposażone w dowolną przeglądarkę internetową.

Bezpieczeństwo

To jedna z najważniejszych kwestii każdego oprogramowania. Poza funkcjonalnością i intuicyjnością, każde oprogramowanie reklamacyjne powinno korzystać ze stabilnych rozwiązań dotyczących bezpieczeństwa. Właśnie tym charakteryzuje się program do zarządzania reklamacjami od SoftwareStudio. Dostęp do zarządzania reklamacjami otrzymują jedynie zweryfikowani użytkownicy. Nie ma obaw o bezpieczeństwo dokumentów reklamacyjnych, czy też danych klientów.

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej na temat wszystkich funkcjonalności i zobaczyć jak łatwa jest obsługa naszego programu do pracy nad reklamacjami to koniecznie sprawdź DEMO.

Proces obsługi reklamacji

Wypróbuj system reklamacyjny RMA na naszej witrynie DEMO. Aplikacja zapewnia obsługę procesu reklamacji, a także zwrotów towaru. Możesz w niej przeprowadzić cały proces od przyjęcia zgłoszenia aż do końcowego rozpatrzenia. Ponieważ system reklamacyjny RAM działa w chmurze prywatnej, dlatego doskonale sprawdza się w obsłudze wielu sklepów, punktów handlowych.

Według polskiego prawa konsument jest to klient, który będąc osobą fizyczną, nabywa towar lub usługę. Jednocześnie nie jest ona związaną z jego działalnością gospodarczą lub zawodową. Rozwój świadomości nabywców powoduje, że My jako organizacja obsługujące zgłoszenia reklamacyjne musimy być doskonale przygotowani. Najczęściej polega to na opracowaniu odpowiednich procedur i wdrożeniu odpowiedniego oprogramowania. W prostych rozwiązaniach wystarczy standardowa platforma reklamacyjna RMA. W firmach o wysokich wymaganiach i oczekiwaniach konieczne jest wdrożenie systemu RMA. Ponadto proces obsługi reklamacji powinien mieć odwzorowanie w systemach ERP.

Program RMA