URZĄDZENIA ELEKTRYCZNE

Reklamacje urządzeń elektrycznych i elektronicznych charakteryzuje bardzo duża szczegółowość dotycząca poszczególnych urządzenia elektryczne

reklamacje branża elektryczna, reklamacje urządzeń elektronicznych

Zgłoszenia reklamacyjne dotyczące urządzeń elektrycznych lub elektronicznych charakteryzuje bardzo dokładną ewidencją związana z opisem danego urządzenia. Wynika to z faktu, że urządzenia takie są zwykle dość kosztowne. W związku z tym zarówno producenci jak i dystrybutorzy są zainteresowani dokładną wiedzą ile razy dane urządzenie było naprawiane w określonym czasie.

Ponadto serwis napraw urządzeń elektronicznych często zobowiązany jest do prowadzenia ewidencji uszkodzeń wg standardu IRIS. Pozwala on na raportowanie i analizowanie uszkodzeń wg zgrupowanych cech.

Numer RMA

W celu wprowadzenia do ewidencji reklamacji należy zarejestrować zgłoszenie reklamacyjne poprzez specjalny internetowy formularz zgłoszenia reklamacyjnego zawierającego niezbędne podstawowe informacje. Zapisane zgłoszenie reklamacyjne ma przypisany automatycznie unikalny numer zgłoszenia internetowego (numer referencyjny lub numer RMA).

Numer ten może się przypisywać automatycznie, czyli być automatycznie nadawany. Przez pracowników serwisu centralnego akceptującego dane zgłoszenie. Akceptacja zgłoszenia skutkuje nadaniem numeru RMA. Zgłaszającego informuje się o tym fakcie mailowo, otrzymuje się powiadomienie z informacją jaki to numer ma jego zgłoszenie. Otrzymany numer RMA zgłaszający powinien umieścić w sposób widoczny i czytelny na przesyłce przekazywanej do serwisu gwarancyjnego

EICTA – IRIS

EICTA IRIS to europejski system kodowania napraw. Zastosowanie tego rozwiązania podczas rejestrowania zgłoszeń reklamacyjnych przyśpiesza i ułatwia pracę w serwisie. Osoba zgłaszająca reklamację przez internet wybiera kod warunków uszkodzenia. A także kod objawu, czyli informacje za pomocą rozwijanej listy wyboru opisów słownych.

Serwisant po otrzymaniu urządzenia do naprawy widzi wybrane pozycje, które może zmienić. A także uzupełnia dane o kod uszkodzenia, kod sekcji oraz kod naprawy i wymienione części. Rejestrowanie napraw w oparciu o kody EICTA IRIS pozwalają na szybkie analizowanie, raportowanie wykonywanych napraw. Jak również wspomaga pracę serwisu, pokazując przy jakim urządzaniu najczęściej jakie psują się podzespoły oraz jakie wykonywano czynności naprawcze. Serwisant ma do wglądu informację o 5 najczęściej powtarzających się naprawach w ramach danego artykułu.

Kilka argumentów za tym, aby wdrożyć protokół reklamacyjny !

Im więcej pojawia się zgłoszeń reklamacyjnych tym trudniej zachować odpowiedni poziom ich obsługi klienta. W takim wypadku konieczne staje się wdrożenie systemu reklamacyjnego. Czy na protokół reklamacyjny otrzymałeś już ofertę ?? Zobacz wersję DEMOProgram Reklamacje: Więcej…

Program do obsługi reklamacji

Wdrożenie systemu informatycznego opartego o program do obsługi reklamacji wspomaga jeden z kluczowych elementów budowania zaufania klientów do firmy. Reklamacje.net to system obsługi reklamacji oraz serwisu, który pozwala zarządzać reklamacjami. Program do obsługi reklamacji. Zobacz Więcej…
System RMA

Wygodny sposób na dodawanie zgłoszeń reklamacyjnych

Dodawanie zgłoszeń reklamacyjnych, a także tworzenie wszystkich dokumentów z nimi związanych bywa czasochłonne. Jest to tym trudniejsze, iż trzeba ściśle przestrzegać określonych procedur. Zarówno ustalonych przez konkretną firmę, jak i dotyczących prawnych aspektów reklamowania zakupionych Więcej…
dokumenty

Oprogramowanie do obsługi reklamacji – jakie powinno być?

Oprogramowanie do obsługi reklamacji jest doskonałym narzędziem do zarządzania reklamacjami i kontrolowania wszystkich procesów reklamacyjnych. Odpowiedni system powinien jednak spełniać kilka najistotniejszych wymagań. Zobacz wersję DEMOProgram Reklamacje: Szukam programu do nadzorowania reklamacji. Jak wybrać najlepsze Więcej…