Skargi lub reklamacje dotyczące dostarczonych przez firmę produktów mogą być zgłaszane przez składającego skargę lub reklamację w formie pisemnej osobiście lub za pośrednictwem poczty, faksu, poczty elektronicznej. Ponadto konsument ma prawo do zgłoszenia reklamacji w formie ustnej. W celu prowadzenia ewidencji odpowiedz sobie na pytanie jaki potrzebujesz program do składania reklamacji?

Uprawniony do kontaktu z klientami jest w tym zakresie sprzedawca lub handlowiec bezpośrednio zajmujący się sprzedażą. Ponadto upoważnionym do przyjęcia i rejestracja odwołania, skargi lub reklamacji jest pełnomocnik do spraw jakości. Natomiast uprawnionym do przyjmowania odwołań jest pełnomocnik ds. jakości.

program do składania reklamacji
oprogramowanie reklamacyjne

Proces obsługi reklamacji obejmuje rejestr przebiegu zlecenia (wykonane operacje, naprawy, komentarze itd). System do obsługi reklamacji zapewnia obsługę zleceń w serwisach zewnętrznych. Formularz zdalnej rejestracji reklamacji to zagnieżdżony na Twojej stronie formularz www. Bezpośrednie połączenie firmowej witryny www z aplikacja reklamacyjną za pomocą iFrame lub WebApi. Rozwiązanie umożliwia zarejestrowanie reklamacji bezpośrednio przez Konsumenta bez konieczności zakładania konta i logowania. A umożliwia to prosty program do obsługi reklamacji.

Nadzorowanie reklamacji

Program do składania reklamacji i rozliczania reklamacji wraz z modułem RMA, oraz serwisem gwarancyjnym. Praca w sieci lokalnej oraz moduł do rejestrowania reklamacji przez Internet zarówno dla partnerów (sieci placówek handlowych, marketów) jak i dla osób indywidualnych.

Zapewnienie powtarzalności i cykliczności poszczególnych działań w odniesieniu do reklamacji to nieodzowny warunek umożliwiający prawidłowe nadzorowanie reklamacji w firmie. Warunek ten spełnia ujęcie postępowania z reklamacjami w procesie zgodnie z normą PN-ISO 10002:2006. Wymagania prawne dotyczące reklamacji są ważnym punktem odniesienia podczas opracowywania polityki dotyczącej postępowania z reklamacjami. Istotnym elementem każdego procesu postępowania z reklamacją jest planowanie i jego organizowanie.

Ręczne sterowanie jest mało wydajne i nadaje się gdy firma ma ograniczoną ich ilość. Jednak w sytuacji, gdy zgłoszenia reklamacyjne idą w dziesiątki czy setki dziennie okazuje się, że nieodzownym narzędziem jest system informatyczny. Konieczna będzie platforma reklamacyjna. Tak więc działaniem obejmującym całość planowania będzie właściwy dobór zasobów umożliwiających realizację i wykonywanie poszczególnych czynności w procesie reklamacyjnym.

Przeprowadzanie procesu reklamacyjnego

Reklamacja jest sposobem komunikowania się klienta z przedsiębiorstwem w celu poinformowania go o niewłaściwej jakości wyrobów ewentualnie usługi. Reklamacje są często składane w sposób bezzasadny, w sytuacjach, gdy jakość oferowanych wyrobów i usług jest właściwa. Zadaniem przeprowadzania procesu reklamacyjnego jest stwierdzenie zasadności bądź nie takiego zgłoszenia. Niewłaściwa ocena skutkuje naprawą lub wymianą produktu, czyli dodatkowymi kosztami po stronie sprzedawcy lub gwaranta.

Protokół reklamacyjny, czyli program do składania reklamacji.

Tworzenie dokumentu reklamacji (protokołu reklamacyjnego) służy wprowadzaniu dokumentu przyjęcia reklamowanego towaru. Podczas tworzenia oraz edycji dokumentu reklamacji użytkownik ma możliwość dostępu do opcji wydruku etykiety z kodem kreskowym, który umożliwi wyszukiwanie towaru na dalszych etapach procesu reklamacji za pomocą urządzeń skanujących kod kreskowy. Podczas wprowadzania dokumentu reklamacji program nie wymaga szczegółowego wypełniania danych.