Zestawienia reklamacji

Zestawienia reklamacji to niezwykle pomocne narzędzie. Pomagają analizować niezwykle ważne dla przedsiębiorstwa dane dotyczące reklamowanych przez klientów przedmiotów. Dlaczego warto generować zestawienia i jak można to zrobić w oprogramowaniu reklamacyjnym SoftwareStudio?

Zestawienia reklamacji

Zestawienia reklamacji to niezwykle pomocne narzędzie. Pomagają analizować niezwykle ważne dla przedsiębiorstwa dane dotyczące reklamowanych przez klientów przedmiotów. Dlaczego warto generować zestawienia i jak można to zrobić w oprogramowaniu reklamacyjnym SoftwareStudio?

Tworzenie zestawień staje się coraz popularniejsze w firmach sprzedających artykuły różnego rodzaju. Zauważa się pozytywny wpływ analizowania zestawień na zyski firmy. Zestawienia reklamacji, a także ich badanie powoduje poprawę licznych procesów w przedsiębiorstwie. Te działania są przyczyną korzystnych decyzji dotyczących zmian. Jedną z nich może być rezygnacja z zakupu, czy też zamawiania w firmach produkcyjnych konkretnych typów produktów.

To niezwykle opłacalne, kiedy dany rodzaj artykułu jest często reklamowany. Tak samo warto zwiększać asortyment, który klienci reklamują najrzadziej. Warto także sprawdzać jakie elementy danych produktów są najczęściej reklamowane. Można wtedy postarać się o zamawianie produktów, w których wadliwy element zastąpi się innym.

Zestawienia reklamacji – najważniejsze informacje w jednym miejscu

zestawienia reklamacji

System reklamacyjny SoftwareStudio pozwala na tworzenie różnorodnych zestawień w zależności od potrzeb przedsiębiorstwa oraz analizowanego problemu. Po zalogowaniu do oprogramowania Reklamacje.net poprzez przeglądarkę internetową wystarczy wybrać “informacje”, a następnie “zestawienia”.

Wyświetlą się wówczas 3 opcje sortowania zestawień. Można posortować zestawienia według:

  • rodzaju artykułu
  • kontrahenta
  • żądania reklamującego
zestawienia reklamacji
zestawienia reklamacji

Reklamacje według żądania reklamującego

Klient reklamujący zakupiony przedmiot w większości przypadków ma do wyboru możliwości takie jak: naprawa, wymiana, odstąpienie od umowy, a także obniżka ceny. To, jakie były najczęstsze żądania klientów reklamujących towar, może pomóc w budowaniu relacji z klientem, a zarazem zmniejszeniu kosztów obsługi zgłoszeń reklamacyjnych.

Wystarczy wyliczyć jaki jest średni koszt pozytywnego rozpatrzenia każdego z żądań. Następnie warto porównać to z tym, jakie rodzaje żądań są zgłaszane najczęściej i jaki procent z nich rozpatrywany jest na korzyść klienta. Te wyliczenia stworzone na podstawie zestawień reklamacji pozwolą na wybór najtańszego dla przedsiębiorstwa żądania reklamacyjnego.

Po tych działaniach warto zachęcać klientów do wyboru tego żądania, wskazując na liczne plusy tego rozwiązania. Można podjąć także inne kroki, aby to właśnie ten typ żądania był wybierany najczęściej. Wszystkie te czynności doprowadzą do zmniejszenia kosztów związanych z reklamacjami asortymentu.

Program RMA

[pagelist child_of="79"]

RMA demo

Oferta oprogramowania reklamacyjnego to nie tylko opis na stronie.
Prezentacja multimedialna nie wystarcza?
W takim razie przekonaj się samodzielnie.
Czy nasze demo programu do reklamacji RMA odpowiada Twoim potrzebom?