Sklepy internetowe podlegają takim samym zasadom reklamacyjnym, jak sklepy stacjonarne. Jednak brak oddziałów firmy wymusza wprowadzenie sprawnego rozwiązania reklamacyjnego, gdyż klienci nie mogą składać zgłoszeń reklamacyjnych osobiście. W jakich sytuacjach najlepsze będzie oprogramowanie reklamacyjne dla sklepów internetowych?

Table Of Contents

Wydaje się, że w przypadku małych sklepów internetowych wdrożenie systemu reklamacyjnego nie jest konieczne. Wystarczy umieścić na witrynie sklepu formularz internetowy do zgłoszeń reklamacyjnych. Wtedy każde ze zgłoszeń musi być rozpatrywane dokładnie i pracownik ma za zadanie samodzielne dopilnowanie tego, aby cały proces przebiegł prawidłowo.

Jeśli sprzedaż jest mała, to zgłoszeń reklamacyjnych również będzie niewiele i zarządzanie nimi nie będzie sprawiało wielu trudności. Jednak wraz z rozwojem sklepu internetowego, a także zwiększeniem sprzedaży pojawiają się znaczne trudności – obsługa zgłoszeń reklamacyjnych bez oprogramowania staje się trudna i skomplikowana. W takim przypadku warto wdrożyć oprogramowanie reklamacyjne.

Zarządzanie reklamacjami Oprogramowanie reklamacyjne dla sklepów internetowych
Zarządzanie reklamacjami

Oprogramowanie reklamacyjne dla sklepów internetowych

Wprowadzenie systemu reklamacyjnego w sklepie internetowym znacznie ułatwi kontrolowanie całego procesu i usprawni jego obsługę. System RMA SoftwareStudio umożliwia składanie zgłoszeń przez klientów poprzez stronę internetową. Klient wypełnia wszystkie dane, a etykieta, którą można wydrukować i umieścić na przesyłce, generuje się automatycznie.

Zgłoszenie trafia do systemu, pracownik ma wgląd do wszystkich danych, może edytować informacje, zmieniać status zgłoszenia. Klient w każdym momencie może zweryfikować status swojego zgłoszenia po numerze RMA, który nadaje się automatycznie w momencie utworzenia zgłoszenia.

reklamacje obsługa oprogramowania. Oprogramowanie reklamacyjne dla sklepów internetowych
reklamacje obsługa oprogramowania

Oprogramowanie reklamacyjne dla sklepów internetowych – wygoda

Wszystkie reklamacje w jednym miejscu, możliwość sortowania po dacie, rodzaju produktu i innych danych pozwala na kontrolę, ale też analizę danych. Sprawdzanie informacji dotyczących zgłoszeń dostarcza wielu cennych informacji. Między innymi na temat najczęściej reklamowanych towarów oraz wad, które ujawniają się z największą częstotliwością.

System RMA porządkuje wszystkie informacje, umożliwia łatwe kontrolowanie wszystkich zgłoszeń, jak również ułatwia pilnowanie każdego kroku reklamacyjnego (od zgłoszenia, poprzez weryfikację i serwis). O wiele łatwiej jest również kontrolować terminowość tak, aby nie przekroczyć ustawowych zasad dotyczących czasu na wydanie decyzji reklamacyjnej.

Program RMA