Reklamacje wg statusu

Użytkownik programu reklamacyjnego może przeglądać listy reklamacji wg przydzielonego statusu. Lista statusów wynika ze zdefiniowanego skorowidza przez administratora systemu i w zależności od potrzeb może być zmieniona. Funkcjonalność taką zapewnia
system do obsługi reklamacji.

Zestawienia reklamacji

Wyświetlana jest lista wszystkich reklamacji od odbiorców hurtowych z ostatnich 30 dni, zakres dat można podać dowolny,  zmieniając informację w prawy górnym rogu ekranu i klikając na polecenie USTAW.

program reklamacje wykonane

Edycja

Dokumenty znajdujące się w rejestrze Przyjęte można edytować wybierając funkcje EDYCJA wyświetla się formularz dopisywania reklamacji z możliwością wprowadzenia zmian.

Użytkownik posiadający nadane uprawnienia Koordynator – kierownik ma dostępną funkcje Anuluj pozwalającą na usunięcie dokumentu – przeniesienia go do rejestru anulowanych.

W zależności od status reklamacji w centrali wyświetlać się mogą różne formularze edycji.

Wydruk

Wprowadzony formularz możemy wydrukować za pomocą funkcji DRUKUJ, wyświetlane jest okno podglądu dokumentu z którego możemy dokument wydrukować na dowolnej zainstalowanej w Windows drukarce lub zapisać w formacie PDF.

Załączniki

Funkcja pozwala na dołączenie dowolnych plików skojarzonych z dokumentem np. zdjęć, skanów dokumentów itp.

Podgląd

Funkcja podgląd wyświetla informacje w postaci tabeli z danymi dotyczącymi danej reklamacji.

Zmiana statusu

Dla wybranej reklamacji można zmienić jej STATUS za pomocą poniższego formularza

program reklamacje oczekujące

Gdzie możemy dowolnie wybrać:

  • Status dokumentu
    • Przyjęte
    •  Rzeczoznawca
    •  Opinia sklepu
    •  Naprawa
    •  Naprawa i upust cenowy
    •  Upust cenowy
    •  Centrala
    •  Wysłane do centrali
    •  Przysłane z centrali
    •  Nieuznana
    • Uznana
    •  Oczekujące na odbiór
    • Status w centrali
    •  Przyjęte
    •  Rzeczoznawca
    •  Opinia centrala
    •  Naprawa
    •  Naprawa i upust cenowy
    •  Upust cenowy
    •  Nieuznana
    •  Uznanie reklamacji
    • Depozyt
    • Stan w sklepie
    • Stan w magazynie centrali
    • Stan
    • Oczekuje na rozpatrzenie
    • Oczekuje na odbiór
    • Zamknięte

Kopia

Funkcja tworzenie kopii dokumentu pozwala powielać zgłoszenia reklamacyjne i tworzyć w centrali dodatkowe reklamacje z danymi kopiowanymi z dokumentu wskazanego jako wzorcowy. W tym celu należy w rejestrze ustawić kursor na wybranej reklamacji wybrać funkcje Kopia, a następnie potwierdzić chęć jej utworzenia.

Utworzony zostanie nowy dokument oznaczony w rejestrze w kolumnie Numer dokumentu numerem referencyjnym.

Dokument taki należy następnie przemedytować za pomocą funkcji Edycja, i zapisać, zostanie wówczas nadany kolejny numer reklamacji.

System reklamacyjny

1D grupa robocza

Pierwszym etapem jest utworzenie zespołu składającego się z kilku osób, które będą odpowiedzialne za realizacje poszczególnych etapów 8D. Rozmiar grupy i jej skład zależy od charakteru problemu i podejmowanych akcji. Po zgłoszeniu problemu jakościowego zarówno dla reklamacji klientowskiej jak i przedsprzedażnej, musimy dokonać zapisu, zawierającego podstawowe dane. Przykładowo: Data zgłoszenia, Nazwa Klienta, opis problemu, zakres ilościowy, numery seryjne.

System reklamacyjny

2D – opis problemu

Należy precyzyjnie opisać zaistniały problem. Właściwie opisany problem jest punktem wyjściowym do dalszych etapów analizy i właściwego zrozumienia istoty problemu dla grupy roboczej jak i dla osób z zewnątrz. Po rozpoznaniu problemu i jego klasyfikacji, osoba zarządzająca raportami 8D (zazwyczaj przeszkolony pracownik działu jakości), wyznacza lidera teamu 8D, który z kolei dobiera członków zespołu interdyscyplinarnego. W zależności od rodzaju zdarzenia mogą być to przedstawiciele działów: jakości, produkcji, technologii, IT, zakupów, logistyki lub innych.

System reklamacyjny

3D Akcja natychmiastowa

Działania natychmiastowe podejmowane w celu ochrony Klienta przed skutkami problemu, aż do momentu jego rozwiązania. Jeśli towar znajduje się już u Klienta musimy zająć stanowisko odnośnie działań serwisowych.

System reklamacyjny

4D Określenie przyczyny

Przyczyny problemu, które mogłyby wyjaśnić występowanie problemu. Należy określić przyczynę prawdopodobną i sprawdzić poprzez porównanie z rozpoznaniem problemu i istniejącymi danymi, czy prawdopodobna przyczyna jest przyczyną podstawową, czy też istnieją wzajemne oddziaływania. Aby problem naprawdę zlikwidować należy zidentyfikować faktyczną przyczynę problemu. Zwykle nie jest to proste zadanie. Dlatego właśnie ważna jest praca grupowa aby na problem popatrzeć z kilku stron.

System reklamacyjny

5D Akcja korekcyjna

Planowane działania naprawcze / korygujące. W raporcie 8D należy wybrać optymalne trwałe działania naprawcze i wykazać, że wybrane trwałe działania faktycznie rozwiązują problem z punktu widzenia Klienta. Nie mają one żadnych innych niepożądanych skutków ubocznych. Grupa ustala jakie działania należy wprowadzić w krótkim terminie aby zapewnić, że wyrób jest kontrolowany.

System reklamacyjny

6D Weryfikacja akcji korekcyjnej

Wdrożone działania naprawcze. Określamy, na podstawie jakich kontroli bieżących możemy zapewnić, że przyczyny problemu zostały faktycznie usunięte. Realizujemy plan działań, obserwujemy skutki i wprowadzamy ewentualne działania osłaniające. Następnie sprawdzamy skuteczność działań naprawczych u Klienta. Należy zweryfikować czy podjęte akcje korygujące przynoszą skutek. Należy opierać się o „suche dane” z procesów. Nie należy oceniać działania na podstawie tylko samej
opinii osób zainteresowanych.

System reklamacyjny

7D Akcja zapobiegawcza

Zabezpieczenie przed ponownym wystąpieniem problemu (działania prewencyjne). Należy zastanowić się nad zmianą systemu sterowania i zarządzania, zmianami instrukcji i metod postępowania w celu zapobieżenia ponownego wystąpienia tego samego problemu. Określenie jakie działania należy podjąć aby zapobiec ponownemu pojawieniu się problemu – działania systemowe, które mają zastąpić działania określone w 5D.


W jaki sposób system obsługi reklamacji pomaga rozwiązywać problemy ?

Internetowy system obsługi reklamacji jest przyjazny i czytelny, ułatwia szybkie dotarcie do informacji o Kliencie i zgłoszonym przez niego problemie. Poruszanie się pomiędzy zgłoszeniami reklamacyjnymi jest wygodne, dodatkowo ułatwione wyróżnieniem elementów najczęściej używanych w procesie obsługi reklamacji. Właściwości reklamacji oznaczają przypadkowe kontakty konsumentów, przesłane w luźnej formie na adres firmy wiadomości, docierające przez osoby trzecie opinie itp. Konsumenci coraz częściej zwracają się do dostawców z określonymi sprawami, powołując się na uprawnienia związane z reklamacjami. Dlatego ważne jest, abyś był do tego dobrze przygotowany. Z pomocą w rozwiązaniu problemów z reklamacjami przyjdzie platforma RMA. Poznaj więc zestawienie reklamacji !

Reklamacja to nie tylko wydźwięk roszczeniowo-odszkodowawczy klienta. Reklamacja jest jednym z ważnych źródeł pozyskiwania przez Twoją firmę informacji o jakości sprzedawanych wyrobów. Bardzo często uznajesz, że fakt powstania reklamacji jest problemem dla Twojej organizacji. A jako świadomy menadżer powinieneś dostrzec, jakie korzyści przynosi wiedza o powstających problemach związanych z użytkowaniem produktu. Reklamacja nie oznacza powstania problemu jednostkowego, który doraźnie należy wyeliminować. Ponieważ, każde zgłoszenie niezgodności to możliwość tworzenia statystyk na potrzeby usprawnienia produktów. Proces reklamacyjny.

Tworzenie dokumentu reklamacji (protokołu reklamacyjnego) służy wprowadzaniu dokumentu przyjęcia reklamowanego towaru. Podczas tworzenia oraz edycji dokumentu reklamacji użytkownik ma możliwość dostępu do opcji wydruku etykiety z kodem kreskowym, który umożliwi wyszukiwanie towaru na dalszych etapach procesu reklamacji za pomocą urządzeń skanujących kod kreskowy. Podczas wprowadzania dokumentu reklamacji program nie wymaga szczegółowego wypełniania danych. Oprogramowanie reklamacyjne, czyli protokół reklamacyjny.

Reklamacje są istotnym elementem funkcjonowania każdej firmy, której produkty są objęte gwarancją. Organizacja procesu obsługi reklamacji, który wiąże się z przyjęciem zgłoszenia, wyznaczeniem osób odpowiedzialnych za rozpatrzenie reklamacji, ustaleniem przyczyn i wreszcie rozwiązaniem problemu w sposób zapewniający sprawną obsługę przyjmowania i rozpatrywania gwarancji może stanowić element niezwykle istotny dla budowania pozytywnych relacji z klientem w przyszłości. Program pozwala na rejestrowanie zgłoszeń reklamacyjnych OnLine przez Internet i wystawianie protokołów reklamacyjnych wraz z wydrukiem potwierdzenia dla klienta. Proces reklamacyjny.

Jak system reklamacji pomaga utrzymać dobre relacje z klientami?

Gdy okazuje się, że reklamacja klientowska jest uzasadniona, musimy podjąć szereg działań. W celu ich realizacji np. zniwelować straty u klienta z powodu niezgodności z umową należy wdrożyć procedury jakie zapewnia system reklamacji. System reklamacyjny został wykonany i wdrożony przez polski software house. Oprogramowanie od SoftwareStudio do zarządzania reklamacjami posiada wiele funkcjonalności. Dostępne jest na urządzenia z system Android, Apple iOS oraz oczywiście na systemy Microsoft Windows. Poznaj więc zestawienie reklamacji !

Osoba wyznaczona w firmie na stanowisku pełnomocnika ds. jakości odpowiada za szereg zadań. Przede wszystkim pełnomocnik do spraw jakości nadzoruje całokształt postępowania w sprawach odwołań, skarg oraz reklamacji. Jest on uprawniony do przeprowadzenia wyjaśnień w sprawach odwołań, skarg lub reklamacji z prowadzącym zlecenie audytorem. Ponadto zajmuje się prowadzeniem korespondencji ze składającym odwołanie, skargę lub reklamację. Pełnomocnik zwykle odpowiada za formalne sprawdzenie zgłoszonego odwołania, skargi lub reklamacji. Może zająć się wystawieniem karty reklamacyjnej i bezpośrednio nadzorować terminy realizacji poszczególnych etapów. W trudnych sprawach to pełnomocnik odpowiedzialny jest za przygotowanie odpowiedzi na złożoną reklamację. Pełnomocnik do spraw jakości.

Moduł dedykowany do obsługi magazynu w zakresie spedycji w oparciu o firmy kurierskie. Praca z programem Spedycja .net polega na rejestracji numerów listów przewozowych, która kojarzone są z dokumentami wydania z magazynu Wz wraz z możliwością wydrukowania dokumentów na zwykłej drukarce laserowej lub atramentowej oraz opcją drukowania etykiet z kodem kreskowym do naklejenia na przesyłce za pomocą drukarki kodów kreskowych. Reklamacje internetowe, czyli spedycja.

Sprzedawca odpowiada za zgodność towaru z umową przez okres 2 lat. Ponadto sprzedawca jest zobowiązany do: zapewnienia w miejscu sprzedaży odpowiednich warunków techniczno-organizacyjnych umożliwiających wybór towaru, sprawdzenie jego kompletności, jakości oraz funkcjonowania głównych mechanizmów i podstawowych podzespołów, ustosunkowania się do zgłaszanej mu reklamacji w czasie 14 dni od daty jej otrzymania, jeżeli zaś tego nie zrobi, konsument przyjmuje, że sprzedawca reklamacje uznał, zwrotu konsumentowi uzasadnionych wydatków poniesionych w związku z reklamacją, potwierdzenia na piśmie wszystkich istotnych elementów umowy w sytuacji, gdy jest to sprzedaż na raty, na przedpłaty, na zamówienie, wg wzoru lub na próbę oraz za cenę powyżej 2 tys. zł, a także zawsze na życzenie konsumenta – w takim potwierdzeniu powinny się znaleźć: oznaczenie sprzedawcy z jego adresem, data sprzedaży, nazwa o określenie towaru oraz cena, dołączenia do towaru wszelkich koniecznych informacji w języku polskim, umożliwiających konsumentowi dokonanie wyboru i prawidłowe użytkowanie towaru, podanie do wiadomości kupującego ceny jednostkowej oferowanego towaru oraz ceny za jednostkę miary, a sprzedaż nie może następować po cenie wyższej niż uwidoczniona na towarze, umieszczenia na towarze niepełnowartościowym dodatkowej informacji wymieniającej cechy decydujące o obniżeniu jego jakości ( wartości użytkowej ), które stanowią podstawę obniżenia ceny. Obok ceny obniżonej musi być przekreślona cena takiego samego towaru pełnowartościowego. Sprzedawca nie może odmówić przyjęcia reklamacji i żądać, by konsument zgłosił ją producentowi lub dostawcy, jeżeli konsument dochował wyżej wymienionych terminów. Ustawa wprowadza instytucję roszczenia zwrotnego ( regresywnego ) przysługujące sprzedawcy. W praktyce oznacza to, że po zaspokojeniu roszczenia konsumenta wynikającego z niezgodności towaru z umową ( np. naprawy lub wymiany ), sprzedawcy przysługuje 6-miesięczna możliwość dochodzenia odszkodowania od podmiotu wprowadzającego towar do obrotu. Sprzedawca może się starać o odszkodowanie z tytułu nienależytego wykonania zobowiązania ( art. 471 – 486 k.c. ). . Obowiązki sprzedawcy.

Więcej na temat system do obsługi reklamacji znajdziesz na tej stronie dotyczącej reklamacji.

Reklamacje.net to platforma utworzona z myślą o wszystkich, którzy bezpośrednio związani są z obsługą reklamacji. Celem systemu do obsługi reklamacji jest dostarczenie pracownikom oraz klientom wiedzy i doświadczeń, które pozwolą na usprawnienie i przyspieszenie procesu obsługi reklamacji, a w szczególności przyczynią się do wzrostu satysfakcji Klientów. Zatem zachowanie dobrych relacji z klientem powinno być priorytetem Twojej firmy. Ponieważ zadowolony klient wraca i dalej korzysta z Twojej oferty. Dbałość o relacje z klientem ma miejsce nie tylko na etapie sprzedaży, jest także niezwykle istotne w budowaniu zaufania dzięki obsłudze posprzedażnej. System do obsługi reklamacji oznacza, że możliwe jest bezkonfliktowe załatwianie spraw i tym samym dbanie o wysoki poziom zadowolenia klienta. Poznaj więc zestawienie reklamacji !

Skargi lub reklamacje dotyczące dostarczonych przez firmę produktów mogą być zgłaszane przez składającego skargę lub reklamację w formie pisemnej osobiście lub za pośrednictwem poczty, faksu, poczty elektronicznej. Ponadto konsument ma prawo do zgłoszenia reklamacji w formie ustnej. Uprawniony do kontaktu z klientami jest w tym zakresie sprzedawca lub handlowiec bezpośrednio zajmujący się sprzedażą. Ponadto upoważnionym do przyjęcia i rejestracja odwołania, skargi lub reklamacji jest pełnomocnik do spraw jakości. Natomiast uprawnionym do przyjmowania odwołań jest pełnomocnik ds. jakości. Przyjęcie i rejestracja odwołania, skargi lub reklamacji.

Złożoność rozwiązywanych za pomocą informatyki problemów charakteryzuje wielkość i struktura zbiorów danych oraz złożoność procedur przetwarzania tych informacji. Ogólny model tworzenia systemów informatycznych powinien składać się z trzech podstawowych etapów: br>- wstępne prace projektowe mające na celu dokonania analizy systemu i zdefiniowanie jego głównych elementów, a następnie dokonania założeń techniczno-ekonomicznych. br>- szczegółowe prace projektowe obejmujące wybór właściwego oprogramowania lub zlecenie wykonania systemu informatycznego dla własnych potrzeb. br>- wdrażanie systemu polegające na zakładaniu baz danych wraz z wstępnym eksploatowaniem systemu. br>br>W tym etapie prowadzona musi być ciągła weryfikacja dokumentacji systemu, aż do osiągnięcia celu, którym będzie bieżąca eksploatacja systemu. W pełnym cyklu budowy systemu informatycznego przedsiębiorstwa etap ostatni polegający na wdrożeniu i testowaniu elementów systemu jest szczególnie pracochłonny i kosztowny. Wynika to z konieczności założenia i dokładnego zweryfikowania wielkich i złożonych na ogół zbiorów danych. Wraz ze wzrostem złożoności systemów informatycznych wdrażanych w firmie rosną relatywne koszty etapu wdrażania. Istnieje więc potrzeba skoncentrowania uwagi personelu odpowiedzialnego za komputeryzację na etap wdrożenia, albowiem niepowodzenia tego etapu (bez względu na przyczyny) mają decydujący wpływ na ogólne rezultaty i ocenę procesu tworzenia komputerowego systemu zarządzania przedsiębiorstwem oraz na jego własności użytkowe. Etap wdrażania oraz wstępnej eksploatacji systemu jest źródłem najbardziej istotnych informacji umożliwiających ocenę prawidłowości przyjętych rozwiązań i działania systemu. Przekazanie systemu do bieżącej eksploatacji (pomijając oczywiście działalność konserwacyjną) nie kończy zabiegów projektowo-programowych nad doskonaleniem systemu. br>br>Szczegółowe zapoznanie się użytkowników z oprogramowaniem i indywidualne doświadczenia rozbudzają dodatkowe potrzeby informacyjne lub ujawniają potrzebę wprowadzania zmian wymuszonych przez otoczenie (prawodawcy lub kontrahenci). Sprzęt komputerowy może być wykorzystywany w różnoraki sposób. Praca na pojedynczym stanowisku np. do wystawiania faktur sprzedaży to tak naprawdę trochę lepsza maszyna do pisania, która zsumuje pozycje asortymentowe, wyliczy podatek i kwotę do zapłaty. Efektywne wykorzystywanie systemu komputerowego rozpoczyna się dopiero w momencie, gdy kilka komputerów z różnych działów zakładu połączonych ze sobą siecią komputerową pozwalają na pracę w wielodostępie. br>Taka praca w programach sieciowych umożliwia korzystanie wielu osobom jednocześnie z tych samych baz danych, asortymentu, kontrahentów itp. Dzięki tym możliwościom, komputery znalazły zastosowanie w systemach ewidencyjno-kontrolnych dla zarządzania firmą oraz w informacyjno – decyzyjnych systemach finansowo-księgowych, płacowych, kontroli procesów produkcyjnych itp. W codziennej pracy w wielu firmach często istnieje potrzeba zapamiętywania informacji o grupie osób, firm, stanie towarów zgromadzonych w magazynie, Operacjach gospodarczych i innych zdarzeniach. Rozwiązaniem problemów w większości przypadkach jest grupowanie informacji w tabelach. Każde pole takiej tabeli zawiera informacje określonego typu, np. nazwisko, nazwa towaru, ceny, kwoty, daty Operacji. Dane dotyczące jednego obiektu zapisywane są w jednym wierszu, aby nie uległy wymieszaniu. Racjonalne zagospodarowanie szerokości kartki z tabelą wymaga kolumn o różnych szerokościach i tak też są one przygotowane w programie. br>Tabela posiada także nagłówek, aby korzystający z niej pracownik nie musiał pamiętać, co, w której kolumnie zostało zanotowane. Nagłówek opisujący poszczególne pola kojarzy się z typem danych umieszczanych w konkretnej kolumnie. Ponieważ wszystkie informacje umieszczone w jednym rzędzie tabeli są zapisywane w układzie poziomym stąd na ekranie po otwarciu jakiejkolwiek kartoteki widać jedynie fragment informacji. Pozostałe są „schowane” poza ekranem. W celu obejrzenia pozostałych danych należy przy użyciu strzałki w prawo przesunąć ekran. Pierwsze rubryki zaczynają znikać „chowając się za lewą krawędź ekranu, natomiast po prawej pojawiają się nowe kolumny. Tak przesuwając ekran możemy przejrzeć wszystkie informacje dotyczące danej pozycji. Takie jednak przeglądanie pozycji nie satysfakcjonuje użytkowników, gdyż jest męczące i mało przejrzyste. W związku z tym istnieje możliwość podglądu informacji zapisanych w jednym rzędzie – wówczas informacje zostaną wyświetlone w układzie pionowym. Moduł reklamacyjny, czyli przygotowanie do wdrożenia programu Reklamacje.

Zarządzanie procesami w ramach aplikacji pozwala współpracować wszystkim pracownikom Państwa firmy poprzez ujednolicony i ustrukturalizowany system; Jedna baza danych MS SQL 2005/2008 Server oraz możliwości analityczne systemu dają Państwu błyskawiczną informację o zaawansowaniu zadań; Dostęp do wszystkich informacji, które przemieszczają się wraz z procesami, jest ograniczony poprzez role i prawa dostępu; System nie ogranicza typów procesów, które mogą być zdefiniowane w ramach systemu. Istnieje możliwość wdrożenia własnych procesów, zaimplementowanie swoich modułów – dzięki otwartej architekturze ASP.net. Program umożliwia rejestrację zgłaszanych przez klientów reklamacji dotyczących zamawianych przez nich elementów. Pozwala na szybki podgląd stanu realizacji zgłoszenia oraz daje możliwość wprowadzenia reklamacji, na podstawie której realizowane są wysyłki reklamacyjne. Dodatkową funkcją realizowaną w tym module jest rejestracja przesyłek, przy czym system pozwala na oddzielną obsługę zwrotów z poczty i od klienta. Aplikacja może gromadzić wszystkie informacje na temat umów serwisowych i gwarancyjnych – rodzaj umowy, okres ważności, opłaty, treść umowy itp. Umożliwia rejestrację zamówień, problemów serwisowych i reklamacji klientów oraz zapewnia nadzór nad ich realizacją. Reklamowane wyroby mogą być rejestrowane z dokładnością do elementów struktur wyrobu – części. Istnieje możliwość integracja z systemem ERP lub finansowo – księgowym, która pozwala na analizę kosztów reklamacji zarówno w kontekście danego klienta, jak również w odniesieniu do produktu bądź usługi. Program Reklamacje i Serwis.net umożliwia także gromadzenie informacji o zaproponowanych rozwiązaniach problemów klientów. Tworzona w ten sposób baza pozwala na wykorzystanie w przyszłości dotychczasowych doświadczeń serwisowych i skrócenie czasu kolejnych kontaktów. Cechy rozwiązania Reklamacje.

Kilka argumentów za tym, aby wdrożyć obsługa reklamacji !

Terminowość w przypadku reklamacji jest kluczowa, dlatego tak ważna jest właściwa obsługa reklamacji. W systemie Reklamacje.net masz wyróżnione zgłoszenia z bliskim terminem realizacji. Otrzymujesz automatyczne powiadomienia o eskalacji zgłoszeń przez e-mail, telefon z systemem Android, iOS oraz na pulpicie swojego komputera. Z systemu do reklamacji będą korzystać Twoi pracownicy, dlatego potrzebujesz najlepszego oprogramowania. Ale czy także Twoi klienci nie zasługują do dostęp do danych ? Oni także powinni korzystać na wdrożeniu systemu do obsługi reklamacji. Spodziewaj się, że co dzisiaj jest luksusem, za chwile będzie standardowym wymaganiem (oczekiwaniem) klientów. Z pewnością będą do tego używać telefonów komórkowych z systemem Android oraz iPhonów. Wyjdź im naprzeciw i bądź gotowy! Poznaj więc zestawienie reklamacji !

Im więcej pojawia się zgłoszeń reklamacyjnych tym trudniej zachować odpowiedni poziom ich obsługi klienta. W takim wypadku konieczne staje się wdrożenie systemu reklamacyjnego. System, który pozwoli zarządzać obsługą zgłoszeń oraz przyjmuje protokoły reklamacyjne. Najlepiej jeżeli protokół reklamacyjny wspomagać będzie wyciąganie wniosków z każdej reklamacji. Poznawanie problemów ułatwia eliminowanie sytuacji, na których wystąpienie mamy jakiś wpływ. Protokół reklamacyjny.

Analiza przedwdrożeniowa br>/strong>br>Każde poważne przedsięwzięcie wymaga dobrego przygotowania, zaplanowania działań, dlatego przed wybraniem i wdrożeniem systemu informatycznego proponujemy wykonanie usługi analizy przedwdrożeniowej. Usługa ta polega na udokumentowaniu potrzeb użytkowników i wymagań od systemu który ma zostać wdrożony. Konsultaci zbierają na miejscu u klienta informacje o potrzebach związanych z wdrożeniem nowego systemu i orpacowują dokumentację stanowiącą projekt dla osób prowadzących wdrożenie programu. Na podstawie analizy przedwdrożeniowej określamy też przewidywane koszty związane z wdrożeniem, przygotowaniem specjalnych dedkowanych rozwiązań, modułów czy intergację na poziomie baz danych z innymi systemami.br>br>B>br>Wdrożenie systemu informatycznego /B>br>br>Praca z komputerem składa się z czterech elementów: wprowadzenie informacji, przetworzenie, przechowywanie, udostępnianie. Wszystkie te etapy są konieczne, niezależnie od zadań jakie stawiamy maszynom cyfrowym w dowolnym przedsiębiorstwie. br>br>br>WPROWADZANIE DANYCH br>br>dostarczanie informacji komputerom wiąże się z odpowiednio dobranymi sposobami przetwarzania danych (informacji) o otaczającym nas świecie. Klasycznym sposobem jest wprowadzanie informacji przy pomocy urządzenia wejściowego, klawiatury. Znacznie jednak prostsze jest wprowadzanie informacji przy pomocy specjalnych urządzeń rejestrujących np. czytniki kodu kreskowego. Zastosowanie takich aparatów pozwala uniknąć (wyeliminować) występowanie błędów powstałych na skutek omylności ludzi. Dodatkową zaletą takich urządzeń jest szybkość emisji informacji oraz możliwość ich przesyłania na duże odległości, co pozwala na zbieranie wielu danych z różnych źródeł informacji do jednego komputera w celu ich przeanalizowania. br>br>br>PRZETWARZANIE DANYCH br>br>problem przetworzenia informacji dostarczanych komputerowi realizuje się poprzez odpowiednie oprogramowanie. Proces pisania programu jest zajęciem niezwykle pracochłonnym i nie zawsze gwarantuje otrzymania programu spełniającego w odpowiednim stopniu stawianym mu wymaganiom. Problemem jest nie tylko przetworzenie informacji otrzymanych (w dużym stopniu pomocny jest tu hardware) na sygnał zrozumiały dla maszyny i języka programu oraz algorytmy umożliwiające podejmowanie decyzji (istnienie odpowiedniego software), ale takie działanie komputera, które zapewnią natychmiastową reakcję z oczekiwanymi skutkami. br>br>br>PRZECHOWYWANIE BAZ DANYCH br>br>wszelkie informacje przekazywane komputerom dostarczane są z zewnętrznych urządzeń zwanych urządzeniami wejścia (we). Po przetworzeniu danych informacje kierowane są na tzw. urządzenia wyjścia (wy), którymi mogą być te same urządzenia wejścia z tym, że informacje biegną w odwrotnym kierunku. Przechowywanie polega na przekazaniu informacji z jednostki centralnej do urządzenia wyjścia, w celu trwałego zapisu do późniejszego odczytu. Urządzenia we/wy służące temu celowi zaopatrzone są w nośniki informacji. Istnieje bardzo wiele sposobów przechowywania informacji, a ciągły rozwój tych technik dowodzi stałej potrzeby ulepszania sposobów przechowywania zgromadzonych informacji. Odpowiednio duże systemy pracujące w sieci mikrokomputerowej wymagają specjalnie przygotowanych pomieszczeń z przeznaczeniem na przechowywanie magnetycznych nośników informacji. Rozrastający się bank danych wymaga systemu do wyszukiwania odpowiednich danych z przeszłości, budowania na ich podstawie analiz itp. Odpowiedni sposób archiwowania danych, szczególnie od samego początku powstawania zbiorów, powinno w przyszłości zapobiec problemom w przypadku awarii sprzętu, kradzieży komputerów oraz zmiany struktury plików i związanym z tym przeindeksowaniem przechowywanych zbiorów. br>br>br>UDOSTĘPNIANIE INFORMACJI br>br>wiąże się z podjęciem decyzji jaka informacja jest rzeczywiście potrzebna, co z utworzonych i zorganizowanych baz danych może i powinno być wyselekcjonowane tak by wiadomości dla użytkownika były proste i przejrzyste, a jednocześnie wystarczające. By komputer był pomocny, posługiwanie się nim powinno sprawiać minimum wysiłku i kłopotu. Moduł reklamacyjny, czyli analiza przedwdrożeniowa Reklamacje.

EICTA IRIS to europejski system kodowania napraw, zastosowanie tego rozwiązania podczas rejestrowania zgłoszeń reklamacyjnych przyśpeisza i ułatwia pracę w serwisie. osoba zgłaszająca reklamację przez internet wybiera kod warunków uszkodzenia oraz kod objawu (informacje za pomocą rozwijanej listy wyboru opisów słownych). Serwisant po otrzymaniu urządzenia do naprawy widzi wybrane pozycje, które może zmienić oraz uzupełnia dane o kod uszkodzenia, kod sekcji oraz kod naprawy i wymienione części. Rejestrowanie napraw w oparciu o kody EICTA IRIS pozwalają na szybkie analizowanie, raportowanie wykonywanych napraw oraz wspomaga pracę serwisu, pokazując przy jakim urządzaniu Najczęściej jakie psują się podzespoły oraz jakie wykonywano czynności naprawcze. Serwisant ma do wglądu informację o 5 Najczęściej powtarzających się naprawach w ramach danego artykułu. EICTA – IRIS.

Więcej na temat program reklamacyjny znajdziesz na tej stronie dotyczącej reklamacji.

System do reklamacji od SoftwareStudio wyróżnia się innowacyjnym i intuicyjnym interfejsem. Standardem jest zapis i obsługa plików w formacie xls (excel) oraz generowanie dokumentów w formacie PDF. Nasz program reklamacyjny jest zgodny z aktualnym przepisami dotyczącymi praw konsumentów. Jego wdrożenie oznacza usprawnienie obsługi posprzedażowej. Dzięki temu możesz zaoszczędzić czas i pieniądze, a pracownicy mogą skupić się na sprzedaży i promocjach. Poznaj więc zestawienie reklamacji !

Im więcej pojawia się zgłoszeń reklamacyjnych tym trudniej zachować odpowiedni poziom ich obsługi klienta. W takim wypadku konieczne staje się wdrożenie systemu reklamacyjnego. System, który pozwoli zarządzać obsługą zgłoszeń oraz przyjmuje protokoły reklamacyjne. Najlepiej jeżeli protokół reklamacyjny wspomagać będzie wyciąganie wniosków z każdej reklamacji. Poznawanie problemów ułatwia eliminowanie sytuacji, na których wystąpienie mamy jakiś wpływ. Protokół reklamacyjny.

Pracownicy by móc szybko i sprawnie podejmować decyzje potrzebują szybkiego dostępu do danych biznesowych, które rejestrowane są za pomocą różnych programów. Posiadający wszechstronne umiejętności i wiedzę pracownicy potrzebują intuicyjnego, a jednocześnie silnego narzędzia, umożliwiającego przeglądanie danych i znajdowanie odpowiedzi na pytania o znaczeniu krytycznym, bez konieczności posiadania szczegółowej wiedzy technicznej na temat firmowych źródeł danych. Report Builder — składnik Microsoft SQL Server 2008 Reporting Services — umożliwia użytkownikom tworzenie własnych raportów z wykorzystaniem przyjaznego modelu danych. Program Microsoft SQL Server 2008 Reporting Services Report Builder 2.0 dostarcza intuicyjne, przypominające pakiet Office środowisko tworzenia raportów umożliwiające firmom i zaawansowanym użytkownikom wykorzystanie doświadczenia w korzystaniu z produktów wchodzących w skład pakietu Microsoft Office 2007. Przygotowane szablony raportów (pliki RDL stanowiąxce faktycznie specyficzny format XML) mozna publikować na serwerze raportów SQL, dzieki czemu raporty te są dostępne z poziomu administratora programu Reklamacje. W celu udostępnienia raportów należy: Przygotować raport za pomocą Report Builder w wersji 2.0Przygotowany szablon raportu (plik RDL) należy zainstalwoać na serwerze reportów w folderze \REK\Z poziomu administratora należy wybrać raport z serwera raportów jaki ma być udostępniany pracownikom oraz podać jego przyjazną nazwę, która będzie wyświetlana w menu do wyboru. Program reklamacyjny, czyli raporty.

Filtrowanie danych jest bardzo elastyczną i funkcjnalnym elementem oprogramowania SoftwareStudil, jednak aby ułatwić pracę z nasyzmi aplikacji zastosowaliśmy rozwiązanie nazwane INTELI SENSE, podpowiadające użytkownikowi domyslne warunki i metody filtrowania na podstawie danych z aktuyalnie podświetlonej komórki lub nagłówka tabeli w którym znajduje się wskaźnik myszki. W zależności od typu kolumny i rodzaju przechowywania danych, funkcja INTELI SENSE podpowiada różne warunki filtrowania. Najczęściej wykorzystywane są filtrowania wg kolumn tekstowych (ze zwykłym opisem np. nazwą artykułu) kolumny z datami 9zaiwerają informację o dniu lub dniu i godzinie) oraz kolumny numeryczne podające informacje ilościowe lub numeracyjne. Aby skorzystać z funkcji INTELI SENSE i odpowiednio odfiltorwać dane w tabeli, należy skorzystać z MENU kontkestowego wyświetlanego za pomocą prawego przycisku myszki. Inteli Sense.