REKLAMACJE PRZEZ INTERNET

Rejestracja zgłoszenia reklamacyjnego przez internet.

Rejestracja zgłoszenia reklamacyjnego przez internet.

W celu wprowadzenia do ewidencji reklamacje przez internet należy zarejestrować zgłoszenie reklamacyjne poprzez specjalny internetowy formularz zgłoszenia reklamacyjnego. Zawiera on niezbędne podstawowe informacje. Zapisane zgłoszenie reklamacyjne ma przypisany automatycznie unikalny numer zgłoszenia internetowego, czyli numer referencyjny lub numer RMA. Zapisany formularz posiada status niezatwierdzony, a następnie czeka na zatwierdzenie przez osobę składającą reklamację .

Jest to proces uwierzytelnienia mający na celu uwiarygodnienie, że formularz został wypełniony przez człowieka. Procedura polega na wysłaniu wygenerowanego maila na wskazany przez osobę wypełniającą formularz adres mailowy. Mail zawiera krótką informację o przyjętym zgłoszeniu, a także link aktywacyjny po jego kliknięciu wyświetla się specjalna strona internetowa. Aktywuje ona dane zgłoszenie reklamacyjne. W tym momencie następuje zmiana statusu zgłoszenia. Jest ono widoczne dla pracowników serwisu i mogą oni podjąć odpowiednie czynności zgodnie z przyjętymi procedurami.

Formularz składa się z następujących danych:

  • ewidencyjne osoby zgłaszającej reklamacje
  • adresowe osoby zgłaszającej reklamacje
  • ewidencyjne dotyczące reklamowanego przedmiotu w tym numeru seryjnego, jak również opisu
  • Informacje o sposobie dostarczenia reklamowanego przedmiotu
  • Określenie żądania klienta czy jest to zgłoszenie reklamacyjne, czy też niezgodność z umową.

Za pomocą formularza internetowego można także dokonać weryfikacji statusu realizacji zgłoszenia. Wystarczy wybrać opcję za pomocą której podamy numer referencyjny reklamacji.

No post found!